صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش: دانش‌‌آموزانی که طی هفته‌‌های اخیر با ما همراه نبودند، دشمن ما نیستند

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵:۲۳
کد خبر: ۴۵۰۴۷۹۷
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جوانان، بچه‌‎ها و خانواده‌ها باید اعتماد کنیم چرا که ظرفیت بالایی دارند‌، این سیره نبوی است که حتی به افرادی که با ایشان دشمن بوده‎اند نیز مهرورزی می‌کرده‎اند، حال آنکه برخی دانش آموزان و خانواده‌‌‎هایی که طی هفته‌‌های اخیر به دلایلی با ما همراه نبوده‎اند، دشمن ما نیستند و دل در گرو ساخت ایرانی قوی دارند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در گردهمایی معاونین پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و ۳۲ تن از معاونین پرورشی و فرهنگی استان های کشور، از صبح یکشنبه در تهران آغاز شد، با ابراز خرسندی از شرکت در این جمع گفت: خرسندم که در جمع شما حاضر می شوم، کسانی که در خط مقدم جنگ نرم و ادامه دهندگان راه شهیدان رجایی و باهنر هستند.

وزیر آموزش و پرورش، فقدان فلسفه تربیتی مدون و مورد توافق خردمندان بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله را باعث حرکت جامعه به سمت جریان های مختلف فکری برشمرد، افزود: باید چیستی‌ها و چرایی‌ها را به دانش آموزان یاد دهیم؛ جریانات مختلف باعث می شود دانش آموزان از زیست بوم صحیح خود بیرون بیایند، بنابراین ما باید کارهایی برای جلوگیری از این امر انجام دهیم.

نوری بیان کرد: کارنامه یک دانش آموز باید براساس ساحت‎های تربیتی سند تحول بنیادین باشد نه کنکور و سوابق صرفا آموزشی و تحصیلی. سوابق تحصیلی یک بعد از یک ساحت علمی است. سند اسلامی شدن دانشگاه و سند علوم انسانی را باید جلوی خود بگذاریم و به پیش برویم؛ باید به دنبال تحول بنیادین در تمام کارها باشیم‌.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استان‎ها گفت: از اولیا در انجام کارها و برنامه‎ها حُسن استفاده را ببرید. همچنین باید افرادی خیرخواه و جهادی را در اجرای برنامه‌ها داشته باشیم که نمایشی کار نکنند بلکه بنیادی کار کنند.

وی با تاکید بر این‎که رئیس جمهور توجه ویژه‎ای به آموزش و پرورش و به ویژه تربیت دارند که این موضوع بسیار مهم است، اضافه کرد: بچه‌‎ها باید در اداره مدرسه و تدریس در کلاس‎های درس نقش ایفا کنند. همچنین باید از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده شود؛ در این راستا ۵۳۰ گروه جهادی شناسایی شده است که ظرفیت‎های خوبی برای پیشبرد اهداف ما در عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی دارند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جوانان، بچه‌‎ها و خانواده‌ها باید اعتماد کنیم چرا که ظرفیت بالایی دارند‌، این سیره نبوی است که حتی به افرادی که با ایشان دشمن بوده‎اند نیز مهرورزی می‌کرده‎اند، حال آنکه برخی دانش آموزان و خانواده‌‌‎هایی که طی هفته‌‌های اخیر به دلایلی با ما همراه نبوده‎اند، دشمن ما نیستند و دل در گرو ساخت ایرانی قوی دارند.

وی همچنین گفت: موضوعی که برخی از عزیزان در این جلسه ذکر کردند از جمله کمبود امکانات و نیروی انسانی را قبول دارم و دولت برای مرتفع کردن این مشکلات تمام سعی خود را به کار بسته است اما معتقدم، نیروی پرورشی انقلابی هر جا باشد با وجود تمام کمبودها و چالش‌ها می‌تواند امر مهم تربیت را پیش ببرد و تربیت نیز با توجه و همزبانی و همدلی با دانش آموزان محقق می‌شود.

گفتنی است در ابتدای سخنان وزیر آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی‌ وزیر به بیان توضیحاتی پیرامون جزئیات برگزاری این گردهمایی و موضوعات مطرح شده در آن پرداخت و چند تن از معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌ها به بیان مسائل مثبت و منفی موجود در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

باقرزاده، نگاه دائم به اصول و سیاست‎ها، مشارکت دادن دانش آموزان در برنامه‌ها، هماهنگی و یک صدایی در فعالیت‎ها، ارتقای توانمندی‌های مربیان و مشاوران وروحانیون طرح امین را از اولویت‎های خود و همکارانش دانست و بر ارزیابی مستمر مدیران و معاونین پرورشی تاکید کرد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *