صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استقبال از واحدهای فروش آنلاین غذا/اعتراض نسبت به دریافت هزینه حمل نامعقول از مشتریان

۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۹۹۵۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
کسب و کار آنلاین در حوزه رستوران ها، جزو مشاغل به نسبت جدیدی است که با استقبال خریداران رو به رو شده که این امر پیامدهای مثبت و منفی را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با افزایش نفوذ تکنولوژی به زندگی روزمره و به دنبال آن تغییر و تحولات صورت گرفته مشاغل نیز در عرصه‌های مختلف دچار تغییر ظاهر شده است.
 
در این میان افراد نیز به نسبت استفاده از فناوری‌های نوین از تغییرات ایجاده شده استقبال می‌کنند که این مسئله تاثیراتی را در حوزه اصناف و مشاغل توزیع سنتی گذاشته است.

به همین خاطر برای ارزیابی این پیامد‌ها به بررسی تاثیر ورود کسب و کار دیجیتال به حوزه‌های کاری مختلف می‌پردازد.

حوزه فروش غذا یکی دیگر از حوزه‌های کاری است که طی چندین سال گذشته فروش آن در فضای دیجیتال استقبال بالایی داشته و باعث شده افراد برای سهولت دسترسی از این خدمات استفاده کنند.
 
سید علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس در خصوص رواج خرید و فروش آنلاین دراین حوزه کاری به نکات قابل توجهی در حوزه اصناف اشاره کرد.

سید علی اصغر میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص فعالیت کسب وکار نوین در حوزه کاری رستوران‌ها گفت: با فعالیت کسب و کار آنلاین، اصناف به حاشیه کشیده شده‌اند و در بعضی مواقع ناهماهنگی‌هایی میان واحد صنفی و خدمات زیرساخت آن‌ها به وجود می‌اید که این مشتری را با سردرگمی مواجه می‌سازد.

وی افزود: واحد‌هایی که به صورت آنلاین ارائه خدمات می‌دهند به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک سری از آن‌ها واحد‌هایی است که به صورت قانونی صاحب مغازه هستند و فعالیت خود را آنلاین نیز گسترش داده‌اند، اما گروه دوم فعالیت قانونی و رسمی نداشته و تنها خدمات اینترنتی آن‌ها مشاهده می‌شود.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس نسبت به واکنش واحد‌های صنفی به فعالیت کسب و کار‌های آنلاین در این حوزه تصریح گفت: در برخی شرایط شاهد این هستیم که رستوران‌هایی که به صورت مجوزدار و قانونی فعالیت می‌کنند نسبت به واحد‌هایی که فروش آنلاین دارند اعتراض و شکایت دارند.

میرابراهیمی اظهار کرد: بصورت کلی نگرش ما نسبت به ارائه خدمات به صورت اینترنتی با کیفیت مناسب مثبت است، اما در شرایط فعلی که در سال‌های ابتدایی این کسب و کار‌ها هستیم شاهد ایراد‌ها و نواقصی هستیم که با آن‌ها برخورد نمی‌شود.

وی بیان کرد: بطور مثال شاهد مشکلاتی مانند کسر پول از حساب خریدار و منتقل نشدن به حساب صاحب رستوران و یا دریافت غذا با کیفیت پایین به دست مشتری هستیم که این موارد باید برطرف شوند.

رئیس اتحادیه رستوران و سلف‌سرویس با اشاره به اینکه در تهران ۷۰۰ الی ۸۰۰ واحد مستقل و قانونی رستوران و سلف سرویس وجود دارد گفت: از این تعداد ظرف مدت یک سال و نیم گذشته ۲۰۰ واحد تعطیل شده‌اند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: در برخی موارد شاهد این هستیم که سیستم‌های آنلاین هزینه حمل و نقل قابل توجهی دریافت می‌کنند که این ارقام در کنار هزینه غذا قابل قبول نیست.
 
آنچه مسلم است، ایجاد اشتغال به وسیله کسب و کارهای نوین در کنار حفظ مشاغل سنتی معنا پیدا می‌کند تا در نتیجه آن شاهد کاهش بیکاری باشیم.  
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *