صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقدیر از عملکرد پلیس ۴۷ درصد رشد و شکایت ۱۶ درصد کاهش داشته است

۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۳۶
کد خبر: ۴۴۹۴۹۰
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان شکایت‌های شهروندان از عملکرد پلیس پایتخت، گفت: در پنج ماه نخست امسال تقدیر و تشکر شهروندان از عملکرد پلیس ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 به گزارش خبرنگار گروه  جامعه سردار  محمد کریم بیات، گفت: در پنج ماه ابتدایی سال ۹۷، ۳۹ هزار و ۸۱۶ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۹۷، برقرار شده است که بنابر بررسی‌های صورت گرفته میزان شکایات شهروندان از عملکرد ماموران پلیس با کاهش ۱۶ درصدی روبرو بوده است.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به بررسی صحت و سقم تماس‌های گرفته شده با این سامانه، گفت: در این زمینه انتقاد‌ها نیز حدود یک درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به این که در پنج ماه ابتدای سال ۹۷ بیش از هفت هزار انتقاد و شکایت از سوی شهروندان در سامانه به ثبت رسیده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش ۲ درصدی روبرو است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با بیان این که سه هزار و ۹۳۰ مورد تقدیر و تشکر از سوی شهروندان در خصوص عملکرد ماموران پلیس در سامانه ۱۹۷ به ثبت رسیده است، افزود: در این زمینه، نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد ۴۷ درصدی برخوردار بوده ایم.

وی بیشترین میزان تقدیر و تشکر را از ماموران پلیس پیشگیری اعلام کرد و بیان داشت: پلیس پیشگیری پایتخت که شامل مجموعه‌های کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها می‌شود، دارای بالاترین میزان تقدیر و تشکر هستند.
سردار بیات، اعلام کرد: پس از پلیس پیشگیری به ترتیب، پلیس‌های راهنمایی و رانندگی، امنیت عمومی و آگاهی، دارای بیشترین آمار تقدیر و تشکر هستند.

این مقام انتظامی در ادامه به آمار پیام‌های واصله به سامانه ۱۹۷ در پنج ماه ابتدایی سال ۹۷ اشاره کرد و در بررسی آن، گفت: در این مدت، بیش از ۵۸ هزار پیام واصل شده است که از میان، ۲۸ درصد پیام‌ها صحت داشته و قریب به چهار هزار پیام شامل تقدیر و تشکر از تلاش ماموران پلیس پایتخت می‌باشد.

وی همچنین به آمار ۱۸ درصدی پیام‌های انتقادی اشاره کرد و گفت: پیام‌های مردمی که از سوی پایگاه‌های فوریتی ۱۹۷ مورد بررسی قرار گرفته اند، نیز نشان از کاهش انتقادات و شکایات شهروندان از عملکرد ماموران پلیس است.

سردار بیات، در پایان با اشاره به این که سامانه ۱۹۷ مرجع رسیدگی به شکایات، انتقادات، درخواست‌ها و تقدیر و تشکر شهروندان از عملکرد پلیس در ماموریت‌های محوله است، خاطر نشان کرد: شهروندان در صورتی که تمایل داشته باشند از عملکرد ماموران انتظامی در پلیس‌های تخصصی همچون پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، امنیت، آگاهی و مبارزه با مواد مخدر، انتقاد، شکایت و یا تقدیر و تشکر داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه پیامکی و تلفنی ۱۹۷ مراتب را به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

 انتهای پیام /



نظرات بینندگان
علی چگینی
|
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
سلام میخواستم تقدیر و تشکری کنم از جناب سرهنگ چراغلو ریاست محترم پلیس امنیت اخلاقی استان قزوین بدلیل حسن خلق و گوش دادن صحیح به حرف مراجعین و همچنین همکاران ایشان من جمله جناب سروان نوری پایدار باشید و سربلند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *