صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شفاف سازی قیمت‌ لوازم خانگی با دستورالعمل جدید

۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۴۹۴۰۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه با دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری لوازم خانگی، قیمت‌ها شفاف می‌شود، گفت: تا دو هفته آینده وضعیت قیمت‌ها مشخص می‌شود.

حمید‌رضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره مصوبه جدید وزیر صنعت مبنی بر قیمت گذاری برخی کالا‌ها از سوی واحد‌های تولیدی اظهار کرد: این مصوبه موجب شفاف شدن قیمت‌ها خواهد شد و واحد‌های تولیدی بر اساس قیمت تمام شده بر روی محصولات خود نرخ گذاری می‌کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: از ابتدای سال قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی با موافقت سازمان حمایت صورت می‌گرفت که فقط اجازه افزایش قیمت ۹.۶ درصدی را صادر کرده بود که با این مجوز بسیاری از واحد‌ها به دلیل افزایش قیمت تمام شده و رعایت مصوبه سازمان حمایت خط تولید خود را تعطیل کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل تعطیلی واحد‌های تولید بازار با کمبود کالا مواجه شد، گفت: با شرایط جدید قیمت بر اساس آنالیز قیمت تمام شده تعیین می‌شود و کمبود کالا در بازار جبران می‌شود.

غزنوی در پاسخ به این سئوال که آیا با فرمول جدید قیمت‌ها افزایش می‌یابد یا خیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این موضوع نیازمند زمان است تا وضعیت مشخص شود و تا دو هفته آینده وضعیت قیمت‌ها مشخص می‌شود.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته صورت گرفته اما، نه برای تولیدکننده شفاف است و نه برای فروشنده، و در حال حاضر پس از گذشت ۵ ماه از سال در مسیر درست قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی ارز خود را باید از بازار ثانویه تهیه کنند، گفت: تولیدکنندگان تمایل به افزایش قیمت‌ها ندارند به دلیل اینکه موجب رکود در بازار می‌شود.

غزنوی تصریح کرد: درست است که مشکل مردم گرانی محصولات است اما، عدم وجود کالا مشکل بزرگتری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *