صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برخورد با محتکران خودرو/تاخیر و نقص فنی در صدر شکایت از خودروسازان

۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۴۴۸۸۷۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران گفت: طبق گزارشی که خودروسازان داده اند، تعدادی از خودرو‌های تولید شده هنوز به مرحله تجاری نرسیده‌اند و باید تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری شوند.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمود نوابی اظهار کرد: طبق گزارشی که خودروسازان داده اند، تعدادی از خودرو‌های تولید شده هنوز به مرحله تجاری نرسیده‌اند و تولیدکننده مجبور است این خودرو‌ها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند، دلیل وارد نشدن این خودرو‌ها به بازار هم نقص در تعدادی از قطعات است، در واقع اگر این قطعات وصول شوند هرچه سریع‌تر این خودرو‌ها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران اضافه کرد: با این حال وزارت صمت در هر موردی اگر به این نتیجه برسد که احتکاری صورت گرفته است به صورت جدی برخورد خواهد کرد و مطمئنا در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین با رد عرضه قطره چکانی خودرو به بازار افزود: در حال حاضر خودرو در کشور یک کالای صرفا مصرفی محسوب نشده و بسیاری از اقشار جامعه به عنوان کالای سرمایه‌ای به آن نگاه می‌کنند به عبارت دیگر همان طور که تعدادی از افراد سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کرده اند تعدادی هم ممکن است سرمایه‎شان را تبدیل به خودرو کرده باشند، در شرایط فعلی بازار خودرو همواره میزان عرضه کمتر از تقاضاست و این مساله باعث اختلاف قیمت‌ها خواهد شد و مطمئنا از این اختلاف قیمت خودروساز بهره‌ای نخواهد برد.

وی در رابطه با پرونده‌های تشکیل شده در زمینه خودرو با بیان اینکه اکثر این پرونده‌ها مربوط به خودرو‌های وارداتی است، گفت: اکثر شکایات و پرونده‌های حوزه خودرو به خودرو‌های وارداتی مربوط می‌شود، در این زمینه افرادی شکایت کرده‌اند مبنی براینکه شرکت‌ها وجه بالایی را برای فروش خودرو از آن‌ها دریافت کرده اند اما، در حال حاضر پاسخگوی مشتریان خود نیستند، شکایت‌هایی که در رابطه با خودرو‌های داخلی تنظیم شده است، عموما حاکی از تاخیر در تحویل و یا نقص فنی در ساختار خودرو است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *