صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تصویب مجدد تحقیق و تفحص از خودروسازی/ ۱۲۴ نماینده نقشی در این تصمیم نداشتند

۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۳۱۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تقاضای «تحقیق و تفحصص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش» موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تقاضای «تحقیق و تفحصص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش» موافقت کردند.
 

در جریان رای‌گیری برای این تقاضا، از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس دهم، فقط ۱۹۴ نماینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند یعنی ۹۶ نماینده غایب بودند. نکته مهم اینکه اگر فقط یک نماینده از صحن علنی خارج می‌شد، جلسه علنی مجلس از رسیمت می‌افتاد!

از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی نیز، فقط ۱۶۸ نماینده در رای‌گیری شرکت کردند یعنی ۲۶ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رای‌گیری شرکت نکردند.

از مجموع ۱۶۸ نماینده شرکت‌کننده در رای‌گیری نیز، ۱۵۳ نماینده موافق و ۱۳ نماینده مخالف تقاضای این تحقیق و تفحص بودند و ۲ نماینده نیز اعلام کردند نظری ندارند یعنی رای ممتنع دادند.

 

طبق گزارش خانه ملت،  ولی ملکی در قرائت گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش گفت: بررسی علل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز اصلی داخلی و شرکت‌های تابعه با توجه به تعداد بالای تولید و استفاده ناکافی از ظرفیت‌های موجود، بررسی برنامه خودروسازان برای طراحی و تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب برای اقشار متوسط به پایین جامعه از جمله محور‌های تحقیق و تفحص است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین بررسی چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های رنو – پژو سیتروئن توسط سازمان گسترش ایدرو و شرکت‌های خودروسازی و تأثیرات آن در دانش فنی شرکت‌های خودروسازی داخلی از حیث طراحی و ... و نیز بررسی میزان پیشرفت اجرای قرارداد‌های منعقده و همچنین بررسی چگونگی انتخاب و انتصاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های تابعه از دیگر محور‌های تحقیق و تفحص برشمرده می‌شود.
 


نظرات بینندگان
امیر کریمی
|
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
مسئولان لطفا یه نگاهی هم به بازار خودرو بندازن...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *