اولین همایش کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد
خبرگزاری میزان- سرابیان، معاون راهبردی و توسعه مدیریت و صنایع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در همایش کشوری مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در حوزه تامین و اختصاص بودجه مناسب برای اجرای کاداستر، اقدامات خوبی از ابتدای سال انجام شده است.
وی افزود: از دیگر اقدامات، کمک به تدوین برنامه هفتم برای تامین حقوق همکاران بوده است که جلسات و نیز کارگروهی برای این منظور تشکیل شده تا بتوانیم چند حکم در برنامه هفتم برای سازمانثبت تصویب کنیم.
معاون راهبردی و توسعه مدیریت و صنایع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پروژه های عمرانی در استانها نیز اجرا شده است که توانستیم از ابتدای سال جاری حدود 15 پروژه را افتتاح کرده و 15 پروژه نیز در 22 بهمن افتتاح می شود.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات، ارزیابی عملکرد همکاران ثبتی توسط اداره برنامه و بودجه و حمایت از همکاران اسیب پذیر با عقد قرارداد با بیمارستانها و مراکز درمانی مختلف بوده است.
سرابیان با اشاره به برخورد جدی با متخلفان در حوزه تخلفات اداری و حوزه ثبتی نیز گفت: برنامه های مختلف آموزشی از جمله سمینار تخصصی ثبتی در دستورکار بوده که اجرایی شده است.
کشاورز، سرپرست معاونت اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این همایش گفت: سازمان همسو با قوه قضاییه در راستای اجرای سند تحول قضایی، سند تعالی سازمان و اجرای منویات رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اقدامات فراوانی را در دستورکار قرار داده است.
وی افزود: در حوزه ثبت شرکتها، از تاسیس و تغییرات و انحلال به صورت مکانیزه انجام می شود و اگر مراحل امضا و پرداخت هم الکترونیکی شود، می توانیم بگوییم فرایند ثبت شرکتها کاملا الکترونیکی شده است.
سرپرست معاونت اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: ارتقای سامانه ثبت شرکتها و آرشیو پرونده ها نیز در 5 استان انجام شده و 16 استان دیگر هم برای این منظور انتخاب شده است.
وی عنوان کرد: بحث شرکتهای صوری از دغدغههای قوه است و دو اتفاق در این راستا در حال وقوع است، یکیاز این موارد، استفاده از ترازنامه هایی است که هرسال توسط حسابرسان ارایه شود و مانند فیلتر عمل می کند و روش دوم اصلاح قوانین است.
کشاورز گفت: تشکیل پرونده اجرایی، ابلاغ اوراق و شناسایی اموال و ختم آنها الکترونیکی می شود و برای تکمیل آن دو اقدام پایلوت انجام می شود یکی از آنها انتخاب کارشناس رسمی است.
سرپرست معاونت اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: برگزاری متمرکز مزایده ها همبه عهده قوه قضاییه است و هر زمان اعلام کنند متمرکز انجام می شود.
وی تاکید کرد: از این پس با کمک معاونت فناوری برای سردفترداران، پرونده الکترونیک خواهیم داشت.در بحث پایگاه اشخاص حقوقی نیز اقدامات زیادی شده است؛ به ٢ روش در حال ثبت اطلاعات هستیم.
انتهای پیام/