صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عزم "هند" برای مقابله با نفوذ رسانه های اجتماعی

۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۹۱۳
دولت هند مصمم شده است تا به صورت جدی با نفوذ شبکه های اجتماعی به خصوص در انتخابات سراسری سال آینده این کشور مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، راوی شانکار پراساد وزیر فناوری اطلاعات هند اعلام کرد: این کشور گزارش های منتشر شده در مورد سوء استفاده از رسانه های اجتماعی را جدی گرفته است و به صورت قاطع با نفوذ این ابزار اجتماعی در روند انتخابات مقابله خواهد کرد.

به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا'، وزیر فناوری هند در سخنرانی خود در نشست وزرای کشور های جی 20 با موضوع اقتصاد دیجیتالی در شهر سالاتا در کشور آرژانتین تاکید کرد: در شفافیت روند دموکراتیک نباید به هیچ وجه خللی ایجاد شود و هند کسانی را که بخواهند در این روند مشکل ایجاد کنند مجازات خواهد کرد.
پراساد اخطار داد: استفاده غیر قانونی از اینترنت و فضای سایبری یک حقیقت است و باید به وسیله اقدامات قاطع با آن مقابله شود.
این درحالی است که روز (دوشنبه) دادگاه عالی هند در اخطاری به شرکت واتس آپ از این شرکت درخواست کرد تا هر چه زودتر یک مقام رسیدگی به شکایات در هند معرفی کند. این دادگاه همچنین از دو وزارت خانه فناوری اطلاعات و بازرگانی هند درخواست کرد تا یک ماه آینده، پاسخ رسمی شرکت واتس آپ را اعلام کنند.

در چند ماه گذشته مساله رسانه های اجتماعی مورد توجه هند قرار گرفته است و این کشور چندین اقدام برای کنترل آنها انجام داده است.
هفته گذشته راوی شانکار پراساد وزیر فناوری اطلاعات هند در دیدار با کریس دانیلز رئیس شرکت واتس آپ در دهلی نو از وی درخواست کرد یک شرکت محلی در هند احداث کند و این شرکت از قوانین هند پیروی کند.

وزیر فناوری اطلاعات هند گفت: ما از واتس آپ درخواست کرده ایم که یک شرکت محلی در هند ایجاد کند ، یک مقام رسیدگی به شکایات معرفی نماید و بر روی راه حل تکنیکی جهت ردیابی منشا پیام های جعلی تحقیق کند.
در ماه جاری هند از اوپراتور های مخابراتی خود درخواست کرد تا راه های مسدود کردن رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و واتس آپ در صورت سو استفاده از این رسانه ها را بررسی کنند.

چندی پیش استفاده غیر قانونی شرکت 'کمبریج آنالایتیکا' از اطلاعات شخصی هندی ها در رسانه اجتماعی 'فیس بوک' در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت.

هند با 200 میلیون کاربر، بزرگ ترین بازار شرکت واتس آپ در جهان است اما اخبار و تصاویر جعلی که در گروه های مختلف اجتماعی این رسانه منتشر می شود به یک نگرانی جدید برای شرکت فیس بوک که مالکیت واتس آپ و همچنین اینستاگرام را در اختیار دارد، تبدیل شده است. شرکت فیس بوک پیش از این با انتقاد های گسترده به دلیل نقض حریم خصوصی افراد مواجه شده بود.

دولت هند همچین به شرکت های بزرگ اینترنتی اخطار داده است تا رفتاری مسئولیت پذیرانه داشته باشند و به کاربران خود این امکان را بدهند تا محتوای نگران کننده را به راحتی گزارش دهند.
در یک سال گذشته انتشار اخبار دروغ در خصوص کودک ربایی در رسانه واتس آپ به کشته شدن 30 نفر در هند منجر شده است.

در جدیدترین مورد در ماه گذشته پنج نفر در ایالت ماهاراشترا به اتهام کودک ربایی توسط افراد محلی به قتل رسیدند. اخبار نسبت داده شده به این افراد ابتدا در رسانه واتس آپ منتشر شده بود.

واتس آپ پیش از این اعلام کرده بود که در حال آموزش کاربران خود برای شناسایی اخبار دروغ و همچنین تغییر خدمات ارائه شده است. به عنوان مثال این شرکت هم اکنون ویژگی را منتشر کرده که در گروه های اجتماعی تنها مدیران می توانند پیامی را منتشر و یا آن را انتقال دهند.

دولت های سراسر جهان در پی اتهامات مطرح شده در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016 و افزایش سخنان نفرت انگیز از نظر قانونی به دنبال کنترل اخبار جعلی هستند. چنین واکنش هایی موجب انتشار نگرانی هایی مبنی بر محدود شدن آزادی بیان شده است. اما گسترش اخبار جعلی، که یک تهدید جهانی به حساب می آید ، به ویژه در هند آسیب های بیشتری وارد کرده است زیرا میلیون ها کاربران جدید و بی تجربه اینترنت و تلفن های هوشمند روزانه میلیارد ها پیام را از طریق واتس آپ در این کشور ارسال می کنند.

در سال 2016 بیش از 16.32 درصد از جمعیت هند به رسانه های اجتماعی دسترسی داشته اند. 'یوتیوب'، 'فیس بوک' و 'واتس آپ' محبوب ترین رسانه های اجتماعی در هند محسوب می شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *