صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود سازمان تاکسیرانی برای واردات ۲۰ هزار خودرو/ افزایش رقم نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ۲ هزار و ۸۰۰ مورد

۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۵۸۶۳
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: هدف‌گذاری ما برای واردات خودرو بر روی 20 هزار تاکسی است، باید قیمت خودرو اقتصادی باشد و حداکثر 15 تا 16 هزار دلار قیمت آن تمام شود.

خبرگزاری میزان _ مهدی اسماعیل‌بیگی در گفت‌وگو با میزان، درباره نوسازی تاکسی‌ها اظهار کرد: 40 هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم، امسال به مانع جدی در بحث خودرو برخوردیم و خودرو جایگزین برای تاکسی بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار تاکسی جدید را تحویل متقاضیان دادیم ادامه داد: این درشرایطی است که تامین خودرو برای تاکسی درحال حاضر با مشکل مواجه است. تا پایان آبان تلاش می‌کنیم تا تعداد تاکسی‌های نوسازی شده ما به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد برسد.

اسماعیل‌بیگی تصریح کرد: عقب افتادگی ما در طول این سال‌ها برای نوسازی تاکسی بسیار زیاد است برای اینکه بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم باید به طور متوسط سالی 15 هزار تاکسی را نوسازی کنیم چرا که 7 هزار تاکسی به صورت خودکار فرسوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بحث واردات را به طور جدی پیگیری می‌کنیم تا کسری موجود در حوزه نوسازی تاکسی‌ها جبران شود، گفت: اقدامات جدی در این خصوص انجام شده همچنین مذاکراتی را با وزارت صمت داشتیم.

وی با اشاره به جزئیات واردات خودرو برای نوسازی خطوط تاکسیرانی، بیان کرد: واردات خودرو برای تاکسی، باید به صورتی باشد که قیمت خودرو زیاد تمام نشود و قیمتی منطقی باشد. ما قصد نداریم که خودرو گران را برای تاکسی وارد کنیم.

اسماعیل‌بیگی با تاکید بر اینکه هدف‌گذاری ما برای واردات خودرو بر روی 20 هزار تاکسی است، افزود: باید قیمت خودرو اقتصادی باشد و حداکثر 15 تا 16 هزار دلار قیمت آن تمام شود. همچنین به دنبال آن هستیم که خودروهای وارداتی ضوابط وزارت صمت را رعایت کند تا عوارض جانبی به آن تعلق نگیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: بند 4 آیین نامه مربوطه به واردات خودرو، مختص به حمل‌ونقل عمومی است که باید دستورالعمل آن نوشته شود. درحال حاضر دستورالعمل بین وزارت کشور و وزارت صمت تدوین شده و در انتظار ویرایش نهایی است که این دستورالعمل تهیه و ابلاغ اقدامات انجام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *