صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهدی‌پور: نیازمند برنامه‌ریزی هوشمند در حوزه تبلیغات هستیم/ مدیرکل جدید دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معارفه شد

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۵:۲۹
کد خبر: ۴۴۷۱۶۶۰
آیین تکریم و معارفه مدیران کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در سالن جلسات دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در این جلسه ضمن تاکید بر برنامه‌ریزی هوشمند گفت: در اهمیت عرصه تبلیغات همین بس که امروزه بخش عمده‌ای از محتوای تولید شده در همه جای دنیا، تبلیغاتی است و آنچه در حوزه‌های محتوایی دیگر  هم تولید می‌شود جنبه تبلیغات تجاری به خود گرفته است.

وی با اشاره به روند تحولات پرشتاب بین‌المللی در عرصه فضای مجازی، از وجود بسترهای جدید، متنوع و ناشناخته در این فضا سخن گفت و با اشاره به پیشرو بودن دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی طی سال‌های اخیر، بر لزوم توسعه بیشتر فعالیت‌ها در این دفتر تاکید کرد و افزود: تبلیغات فضای مجازی و پلتفرم‌های اجتماعی امروزه به‌حدی گسترده و فراگیر شده است که به هر میزانی در آن حضور فعالانه داشته باشیم باز هم فضا برای فعالیت وجود دارد.

وی پیچیدگی و ظرافت را به‌عنوان دو مشخصه دیگر صنعت تبلیغات عنوان کرد و گفت: سیاست‌گذاری در این حوزه هم به همان نسبت از پیچیدگی بالایی برخوردار است و همچنین تدابیر سیاست‌گذاران هم باید همراه با ظرافت و نازک‌اندیشی صورت گیرد.

نظام مدیریت و برنامه‌ریزی

مهدی‌پور با تاکید مجدد بر لزوم توسعه کمی و کیفی فعالیت‌‌های دفتر تبلیغات گفت: ما در ادامه راه نیازمند استقرار و پیاده‌سازی یک نظام مدیریت و برنامه‌ریزی هوشمند در این حوزه برای تقویت فعالیت‌ها هستیم.

معاون مطبوعاتی در همین رابطه، اهمیت توسعه کیفی را بسیار بیشتر از توسعه کمی دانست و بر آمایش سرزمینی و لزوم بازنگری در امور مربوط به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تاکید کرد.

وی تقویت حوزه‌های دیدبانی برنامه‌ریزی و نظارت را در کنار توسعه کمی و کیفی ضروری دانست و تصریح کرد: به‌هرمیزانی که نظارت در این حوزه دقیق‌تر انجام شود، تصمیم‌گیری‌ها با قدرت و شفافیت بیشتری صورت خواهد گرفت.

مهدی‌پور ضمن قدردانی از تلاش‌های پیشروانه‌ای که از سوی مدیرکل پیشین و مجموعه همکاران دفتر تبلیغات صورت‌گرفته است، ضمن اشاره به تخصص و سوابق فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای عباس محمدیان، اظهار امیدواری کرد که با توجه به آشنایی او با مسائل و مشکلات این حوزه بتواند با کمک همکاران خود در این عرصه موفق باشد.

تبلیغات و اطلاع‌رسانی

محسن حدادی، مدیر کل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در این نشست با قدردانی از زحمات مجموعه همکاران معاونت مطبوعاتی و دفتر تبلیغات، به شرح برخی اقدامات نوآورانه طی سه سال گذشته در این دفتر پرداخت.


عباس محمدیان، مدیرکل جدید دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز ضمن قدردانی از اعتماد معاون مطبوعاتی، تشکر از زحمات کارکنان و آرزوی توفیق برای مدیرکل پیشین، مجموعه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی را یک مجموعه مهم و موثر در عرصه تحولات کنونی توصیف و اظهار کرد: ما هم‌اکنون در یک جنگ نابرابر تبلیغاتی قرار گرفته‌ایم و برای مقابله با آن باید همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های لازم احیاء و تقویت شود.

طرح تحول تبلیغاتِ

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای «طرح تحول تبلیغاتِ» برای مقابله با تهاجمات تبلیغاتی دنیای غرب خبر داد و ضمن تاکید بر لزوم تلاش شبانه‌روزی خود و مجموعه همکاران دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به اینکه در یک روال منطقی ما هر روز با یک پدیده نو در این عرصه مواجه خواهیم شد، برنامه‌های ما نیز الزاما باید از قدرت پویایی و نوشوندگی برخوردار باشند.

علیرضا ملکیان، مشاور امور پژوهشی و برنامه‌ریزی رسانه‌ای، علیرضا شیروی مدیرکل رسانه‌های خارجی، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و جمعی از همکاران دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله حاضرین در این مراسم بودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *