صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اقدامات سازمان حفاظت از محیط زیست برای احیای تالاب انزلی

۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲:۳۸
کد خبر: ۴۴۳۴۷۸۰
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بیان توضیحاتی در رابطه با اقدامات این سازمان برای احیای تالاب انزلی پرداخت.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص تالاب انزلی گفت: همزمان با آتش‌سوزی در تالاب رئیس جمهور بر حفظ اکوسیستم و احیای تالاب تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه روز گذشته نشست مفصلی با مسئولین استان از جمله استاندار و مدیران استان داشتیم، ادامه داد: خوشختانه قرارگاه جهادی و 5 کارگروه در رابطه با این امر تشکیل شد و قرار شد در یک بازه زمانی مشخص این موضوع پیگیری شود. اولین بحث در رابطه با تعیین مرز و حریم تالاب است که توسط منابع طبیعی استان صورت گرفته و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بحث دوم در مورد مسائل حقوقی است چرا که افرادی در این مکان هستند که ادعای مالکیت دارند و قرار است این مسئله تعیین تکلیف شود.

سلاجقه ادامه داد: موضوع سوم نیز در رابطه با فاضلاب‌ها است که امروز با وزیر نیرو جلسه داشتیم و قرار شد تصفیه‌خانه‌های شهرستان‌های رشت، صومعه سرا و انزلی هر چه سریع‌تر راه اندازی شود تا هیچگونه فاضلابی به تالاب انزلی وارد نشود.

سلاجقه با اشاره به اینکه مسئله چهارم که قرار شد در منطقه انجام شود مدیریت جامع حوزه آبخیز مشرف به تالاب است، اظهار کرد: مسئله پنجم در رابطه با ایجاد یک موج شکن در منطقه است که تالاب را به مشکل مواجه کرده و قرار شده است تا با همکاری وزیر راه و شهرسازی این موج شکن حذف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *