صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به مشکلات قضایی 73 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹:۲۳
کد خبر: ۴۴۲۲۸۲۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن ملاقات با 73 نفر از مراجعان به بررسی مشکلات آنان پرداخت.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضایی استان در زمینه تکریم ارباب رجوع و تسهیل موجبات دسترسی مراجعان به مدیران قضایی به نحوی است که این استان در حوزه‌های یاد شده در ردیف استان‌های ممتاز کشوری قرار دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن ملاقات با 73 نفر از مراجعان به بررسی مشکلات آنان پرداخت.

وی از موضوعات و مسائل مرتبط با فرایند دادرسی و نحوه رسیدگی‌های قضایی و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ و اعاده دادرسی را از جمله اصلی‌ترین موارد طرح شده در جریان ملاقات‌های حضوری عنوان کرد.

وی حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌های مهم دادگستری کل استان برشمرد و با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری خراسان شمالی در این حوزه‌ها گفت: حقوق مردم برای ما بسیار مهم است و به کلیه مدیران قضایی ابلاغ شده که نسبت به رعایت این حقوق و حفظ کرامت مراجعان بسیار حساس باشند و اجازه ندهند، مردم که از جمله سرمایه‌های عظیم اجتماعی و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند از نحوه رفتار و اقدام مدیران و کارکنان ناراحت و یا خدای نکرده بعضا دچار ناامیدی و بی اعتمادی شوند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از تقویت سازوکار‌های نظارتی برای حصول اطمینان از میزان رعایت حقوق مراجعان در کلیه بخش‌ها و حوزه‌های قضایی در استان خبر داد و در ادامه به انجام نظرسنجی‌های مختلف از جمله مصاحبه‌های تصویری با مراجعان به دستگاه قضایی توسط روابط عمومی اشاره و در ارزیابی و سنجش کلی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان گفت: نظر مردم برای ما بسیار مهم است و بر این اساس در این مصاحبه‌ها برخی شاخص‌های عملکردی مانند تکریم ارباب رجوع و میزان رعایت حقوق شهروندی و نحوه رسیدگی‌های قضایی توسط مدیران و کارکنان و مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده بطور کلی میزان رضایت مراجعان را منطبق با معیار شاخص‌های یاد شده مثبت ارزیابی و از تداوم این سازوکار در کنار دیگر ابزار‌های نظارتی برای افزایش میزان رضایتمندی و اعتماد عمومی به دستگاه قضایی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی به دستگاه قضایی استان مراجعه کند و در حوزه مسائل قضایی گله و شکایت و یا پیشنهاد و انتقادی دارد در روز‌های دوشنبه هر هفته می‌تواند در همان روز مراجعه و طی ملاقات عمومی موضوع یا موضوعات مربوطه را در میان گذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *