صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیش از 6 هزار متر مربع از اراضی ملی در یاسوج رفع تصرف شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱:۱۹
کد خبر: ۴۴۰۵۲۱۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه از آزاد سازی بیش از 6 هزار متر مربع از اراضی ملی در یاسوج خبر داد.

عبدالحسین تمدن در گفت‌وگو با میزان گفت: در پی گزارش‌های ارسالی به سامانه ارتباطات مردمی دادستانی مرکز استان ( سامانه سامد ) مبنی‌بر تصرف اراضی ملی واقع در منطقه بلهزار زير فرودگاه و غرس درخت در این اراضی، حسب دستور دادستان مرکز استان، دستورات لازم به اداره منابع طبیعی جهت بررسی موضوع و تعیین میزان دقيق اراضی تصرف شده ی مازاد بر واگذاری صادر و پس از تهیه مقدمات، با حضور رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و نیز مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، در منطقه موردنظر حضور یافته و با توجه به عدم امکان استفاده ماشین آلاتی مثل لودر و …، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت‌ به قلع و قمع درختان غرس شده اقدام کردند.

معاون دادستان مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه در این خصوص بیان کرد: مقرر شد ضابطان منابع طبیعی گزارش مربوطه را به همراه مستندات جهت تعقیب متهم به دادسرا ارسال کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تجاوز به منابع طبیعی برخورد قاطع دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت ، به مسئولا ن ذی ربط تذکر داد که به جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی خارج از محدوده های واگذاری، از همان ابتدا بهره برداران را ملکف نمایند که عرصه واگذار شده را محصور کنند.

وی همچنین از مردم خواست که نسبت‌ به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست احساس تکلیف و هر گونه تجاوز به منابع ملی را به مسئولان ذی‌ربط گزارش کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع تصرف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *