سامانه ۱۶۶۶ گامی مهم جهت ارائه خدمات یکپارچه به بیمه شدگان سلامت
به گزارش گروه جامعه ، علی اصغر قائمی درباره سامانه ۱۶۶۶ گفت: سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ برای ارائه خدمات به مردم و بیمه شدگان به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری جهت ایجاد میز خدمت الکترونیکی راه اندازی شده است.
وی با بیان این که ایجاد سامانه ۱۶۶۶ گامی مهم برای ارائه خدمات یکپارچه به بیمه شدگان است، افزود: تمامی بیمه شدگان یا کسانی که متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت هستند، دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، موسسات طرف قرارداد، همکاران ستادی و ادارههای کل استانی میتوانند از این سامانه استفاده کنند.
قائمی درباره راههای ارتباطی با این سامانه توضیح داد: ۶ درگاه اصلی در این سامانه در نظر گرفته شده است، اول درگاه تلفنی ۱۶۶۶ که از طریق شمارهگیری با خطوط ثابت و همراه قابل دسترسی است. دوم درگاه پیامکی و کد USSD با تلفن همراه است. سوم دسترسی از طریق پیامرسانهای داخلی و استفاده از روباتها است که البته در حال حاضر فقط دو پیامرسان «بله» و «گپ» در این زمینه همکاری کردند.
معاون سازمان بیمه سلامت ادامه داد: همچنین امکان ارتباط در پرتال جدید سازمان و استفاده از اپلیکیشن و نرم افزار موبایلی نیز وجود دارد.
مهندس قائمی گفت: درگاه رسانههای اجتماعی نیز راه ارتباطی دیگر با این سامانه است که این درگاه نظرات کاربران اینترنتی و فضای مجازی در مورد موضوعهای بیمهای و بیمه سلامت را جمع آوری و مستندسازی میکند و برای رسیدگی یا اطلاع به واحدهای مربوطه ارجاع میدهد.
معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت درباره خدمات سامانه ۱۶۶۶ نیز اظهار کرد: این خدمات غیرحضوری شامل ۳ بخش نظارت بر شرکای کاری یا ادارههای کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر، پیگیری نظارت، خسارت متفرقه یا تایید دارو و اطلاع رسانی ماشینی مثل صدور، تامین، تمدید، المثنی و ابطال دفترچه، خدمات غیرحضوری این سامانه الکترونیکی است.
وی در پایان گفت: اطلاع از وضعیت بیمه یا اعتبارسنجی دفترچه بیمه و همپوشانی و اطلاع از شرکای کاری نظیر دفاتر و نمایندگیهای بیمه، پزشکان یا موسسات و ارائه مشاوره در حوزه بیمه و درمان از جمله خدمات دیگر این سامانه است.
انتهای پیام /