صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش و پرورش از تکالیف برنامه ششم در حوزه مهارت آموزی عقب است

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۸۷۴۵۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر از عملکرد مهارتی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راضی نیستیم، اضافه کرد: درصدهای مطرح شده در برنامه 5 ساله ششم محقق نشده است و باید بیشتر کار شود.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان ضمن برشمردن اهمیت مهارت آموزی، تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در سال سوم فعالیت مجلس تمرکز ویژه‌ای بر موضوع مهارت آموزی دارد و اجرای صحیح قوانین در این حوزه را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی 50 درصد دانش‌آموزان و 30 درصد از دانشجویان کشور باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند، اضافه کرد: برنامه ششم توسعه نگاه ویژه‌‎ای به موضوع مهارت آموزی داشت که این نگاه را در برنامه هفتم تقویت خواهیم کرد.

منادی سفیدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۳۰ درصد از آموزش‌‎ها در دانشگاه‌ها مهارت محور شوند، افزود: موضوع مهارت در قوانین فرادستی کشور در برنامه‌های 5 ساله آمده و در برنامه 5 ساله ششم 2 تکلیف مطرح شده که این موضوع باید به شکل ویژه ای دنبال شود.

وی با اشاره به جایگاه ایران در تولید علم اظهار کرد: رتبه ایران در زمینه تولید علم و دانش ۱۴ بوده و میان کشورهای برتر دنیا قرار داریم لذا در برنامه هفتم توسعه باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون دنیا به سمت کسب مهارت پیش رفته و بسیاری از افراد متقاضی مهارت آموزی هستند که این موضوع یک راه بسیار موثری برای رسیدن به کسب و کار سریع است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر از عملکرد مهارتی وزارت آموزش و پرورش و وزارت راضی نیستیم، اضافه کرد: درصدهای مطرح شده در برنامه 5 ساله ششم محقق نشده است و باید بیشتر کار شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فناوری و توسعه فناوری همراه با مهارت است و ما نباید فقط یک سوی ماجرا را در نظر داشته باشیم.

منادی سفیدان با بیان اینکه باید فرزندان خود را از همان کودکی ماهر تربیت کنیم، گفت: مهارت آموزی از خانواده آغاز می‌شود، اما متاسفانه خانواده در این موضوع ضعیف عمل می‌کنند. برای پرورش نیروی انسانی ماهر باید وقت بگذاریم، نظام آموزشی ما از اول زنجیره تأمین تا آخر باید یکپارچه شود و اگر بدون یکپارچگی کار کنیم، بهره‌وری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *