صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشکلات قضایی بیش از یک هزار نفر از مراجعان به دادگستری خراسان شمالی رسیدگی شد

۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۳۶۶۹۹۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از رسیدگی به مشکلات قضایی یک هزار و 250 مراجعه کننده طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده در گفت‌وگو با میزان، بیان کرد: برنامه‌های ملاقات عمومی در وقت اداری روزهای دوشنبه هر هفته پیش بینی شده و در طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری، یک هزار و 250 مراجعه کننده با حوزه ریاست دستگاه قضایی در استان دیدار و مشکلات قضایی خود را مطرح کردند که حسب مورد ضمن صدور دستورهای لازم، پیگیری های مقتضی نیز تا حصول نتیجه انجام شد.

وی از انتقاد به نحوه رسیدگی های قضایی،درخواست رسیدگی مجدد، اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اعاده دادرسی و امور مربوط به زندانیان به عنوان مهمترین موضوعات طرح شده در این ملاقات ها یاد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر رسالت ذاتی و قانونی دستگاه قضایی مبنی بر احقاق حق و صیانت از حقوق عامه خاطرنشان کرد: به منظور بررسی و رسیدگی دقیق تر به موضوعات مربوط به جریان دادرسی، قانونگذار مسیرهای قانونی مختلفی را پیش بینی کرده است و متقاضیان می توانند خواسته های خود را از این مجاری پیگیری و اقدام کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه بررسی درخواست های اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در استان، تصریح کرد: در خصوص امکان سنجی اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری کارگروهی ویژه تعیین شده که اعضا آن، درخواست های مطروحه را بدقت مطالعه و بررسی می کنند و نتیجه را نفیا یا اثباتا جهت اتخاذ تصمیم نهایی گزارش می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به جایگاه ممتاز دادگستری کل استان خراسان شمالی طی چند سال اخیر در تکریم ارباب رجوع گفت: حفظ کرامت مراجعان یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی است و به مدیران قضایی ،قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری همواره توصیه شده رعایت اخلاق و خوشرویی با مردم را در متن مناسبات اداری، سرلوحه کار خود قرار دهند که در بررسی های به عمل آمده خوشبختانه همکاران در این خصوص اهتمام جدی و عنایت ویژه ای دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *