صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکسته شدن انحصار محصول در میدان مرکزی تره بار/ اقدامات جدید سازمان مدیریت تره بار در زمینه کنترل قیمت

۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۵۷۰۵۰
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به شکسته شدن انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: ما سازماندهی خواهیم داشت که ۱۵ محصول مورد نیاز مردم را به صورت مستقیم از تولید کننده عرضه کنیم تا شفافیت قیمت ایجاد شود.

خبرگزاری میزان_ به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در برنامه رادیو گفت‌وگو درباره شکسته شدن انحصار میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: ما برنامه‌هایی را تحت عنوان برنامه‌های تحولی مجموعه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران داریم که ممکن است از این برنامه‌ها تعابیر مختلفی شود.

وی افزود: زنجیره تامین مجموعه ما سال‌هاست تکمیل شده و تنها به کار غرفه داری پرداخته شده است، در همین راستا برنامه داریم با احداث مجموعه صنایع تکمیلی مانند سردخانه و سورتینگ‌ها محصولات کشاورزان را به صورت مستقیم خرید داشته باشیم.

فصاحت با بیان اینکه قصد داریم در دورانی که با کمبود محصول مواجه می‌شویم، ذخیره‌سازی‌هایی را داشته باشیم گفت: میخواهیم با ذخیره سازی مناسب بتوانیم در دوران نیاز از آن‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دیگر تره بار در زمینه دسترسی بهتر شهروندان به محصولات گفت: میدان مرکزی یکی از میادینی هست که بخشی از آن تابع سازمان مدیریت میادین است؛ اما در این جا دست به دست شدن‌هایی را داریم که کشاورز مستقیم محصول خود را نمی‌فروشد.

فصاحت با بیان اینکه ما ۲ دسته تولیدکننده داریم گفت: کشاورزانی را داریم که مستقیم بار خود را می‌فروشند و وقتی قیمت بازار را می‌بینند، محصول خود را پایین‌تر از غرفه کناری نمی‌فروشند و به قیمت بالا عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: ما سازماندهی خواهیم داشت که ۱۵ محصول مورد نیاز مردم را به صورت مستقیم از تولید کننده عرضه کنیم تا شفافیت قیمت ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه در حال حاضر عرضه محصول این گونه نیست گفت: در حال حاضر دلال‌هایی در میدان مرکزی محصول را خریداری می‌کنند و در میادین تحویل حجره دار یا واسط‌های دیگری می‌دهند.

وی گفت: ما بررسی کرده‌ایم اگر از مزرعه خرید مستقیم داشته باشیم، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت را در عرضه خواهیم داشت. مقایسه‌ها نشان داده خرید مستقیم کاهش چشمگیری دارد و این موضوع را در دستور کار داریم.

فصاحت گفت: با این کار محصول به صورت مستقیم در میادین ما عرضه خواهد شد و دیگر در میدان مرکزی دست به دست نخواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *