تعیین تکلیف حقالتدریسیها به مجلس یازدهم میکشد؟
عضو کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مجلس میگوید کمیسیون متبوعش تمام اصلاحات و تغییرات ممکن را در قبال طرح تعیین تکلیف حق التدریسیها اعمال کرده و اگر این بار هم در صحن علنی رأی نیاورد، کار به مجلس بعدی میکشد.
نماینده مردم خمینیشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هر تغییر و پیشنهاد ممکن در رابطه با این طرح در کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مطرح و طرح مذکور چکش کاری شده است، افزود: جوّ مجلس باید برای مواجهه با این طرح آماده شود؛ ضمن اینکه مهمتر از نمایندگان هیئت رئیسه مجلس نیز باید حساسیتهای موضوع را درک کند.
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه هیچ یک از مواد مندرج در طرح خلاف قانون اساسی و برنامه نیست، عنوان کرد: نباید جوّ به سمتی برود که طرح نیاز به دو سوم آرا داشته باشد؛ این درحالی است که برخی مخالفان علاقهمندند جوّ را به این سمت سوق دهند.
ابطحی با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مشمولان طرح به دو دسته تقسیم شدند، اضافه کرد: دسته نخست حق التدریسیها، پیش دبستانیها، جاماندگان بوده و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال ۹۵ مجلس هستند که برای دسته نخست آزمون پس از آموزش و برای دسته دوم آزمون پیش از هرگونه آموزشی پیش بینی شده است.
طبق گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که کمپینها و فعالیتهای مخالفان طرح تأثیر چندانی بر رأی نمایندگان نگذارد تا نمایندگان بتوانند به صورت مستقل تصمیمگیری و طرح را از حالت بلاتکلیف خارج کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *