صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

روابط عمومی‌ها در بازگرداندن اعتماد به جامعه نقش محوری دارند

۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴:۱۷
کد خبر: ۴۳۵۲۳۱
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
شجاعی کیاسری گفت: نقش روابط عمومی‌ها در جنگ رسانه‌ای کنونی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته برای بازگرداندن اعتماد به مردم و جامعه بسیار مهم و محوری است.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید رمضان شجاعی کیاسری در کارگروه روابط عمومی استانداری های منطقه پنج کشور که صبح امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ابزار اصلی آمریکا در جنگ اقتصادی ای که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته، رسانه است و از این طریق اهداف شوم خود را علیه کشورمان پیگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها در خط مقدم این جنگ رسانه ای هستند، افزود: باید اطلاع رسانی شفاف، درست و به موقع به مردم انجام شود و در عین حال نقطه نظرات، دیدگاه ها و انتظارات مردم هم به درستی به مدیران انتقال یابد .

شجاعی کیاسری با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی و روابط عمومی ها زمانی موفق خواهند بود که ارتباط و تعامل نزدیکی با رسانه ها و به تبع آن با مردم داشته باشند، ادامه داد: باید در این تعامل نخست بر محور اطلاع رسانی تاکید شود و در این راستا نیازهای خبری آنی و آتی هر دو دیده شود. هم از خدمات و عملکردهای انجام شده اخبار و گزارش هایی تهیه و به جامعه منعکس شود و هم باید نسبت به آنچه که در دست انجام و پیش روست، اطلاع رسانی شود تا همراهی مردم را برای تحقق اهداف و توسعه جامعه داشته باشیم .

وی ادامه داد : وظیفه دیگر روابط عمومی ها در کنار اطلاع رسانی، جریان سازی خبری است که برای تبیین، توضیح و تشریح آنچه که اطلاع رسانی می شود از ظرفیت های مختلف بهره گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور عنوان کرد: خنثی سازی اخبار کذب، شایعات، توطئه های رسانه ای و تبلیغات روانی که علیه دولت و کشورمان، در راستای تشویش اذهان و بهم ریختن افکار عمومی صورت می گیرد؛ از دیگر محورهای تعهد روابط عمومی هاست که با اقدام سریع و واکنش به موقع کارشناسانه می تواند نقش موثری در کمک به دولت و کشور داشته باشد.

وی تبلیغات را از دیگر ضرورت هایی خواند که در جنگ تبلیغاتی – رسانه ای امروز دشمن باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: دشمن اعتماد مردم را به نظام و کشور هدف قرار داده و تمام تلاش خود را در ناکارآمد جلوه دادن نظام و کشور و سلب این اعتماد انجام می دهد زیرا به خوبی دریافته است که رکن قدرت و قوت این نظام پشتوانه و حمایت مردمی است.

شجاعی کیاسری افزود: ما باید با تبلیغات صحیح ، شفاف و واقعی از اقدامات دولت و نظام این توطئه ها را خنثی و اعتماد مردم را به نظام تقویت کرده و ارتقا دهیم .

این نشست با حضور مدیران کل روابط عمومی استانداری های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و حمید رضا شمس رئیس گروه روابط عمومی مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *