صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ریزش تونل مترو کرمانشاه/ این حادثه خسارت جانی و مالی نداشت

۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۴۹۷۲۱
معاون اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ریزش بخشی از تونل قطار شهری کرمانشاه هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت و بر روی سطح زمین هر دو ساعت یکبار نشست زمین در حال بررسی است و تاکنون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و به جهت ایمنی شهروندان خیابان مسدود شده است.

خبرگزاری میزان – ایرنا نوشت: ظهر امروز جمعه مهدی غلامرضایی، در محل ریزش تونل شماره ۲ قطار شهری کرمانشاه به خبرنگاران توضیح داد: صبح روز پنجشنبه ما با یک زون ناپایدار در کیلومتر ۸.۸۷۵ تونل شماره ۲ قطار شهری کرمانشاه مواجه شدیم و در بعد از ظهر روز پنجشنبه به مرحله‌ای رسیدیم که حاکی از یک هشدار بود.

وی افزود: در پی این مسئله مسئولین استانی در جریان قرار گرفتند و در ساعت ۲ بامداد روز جمعه جلسه ستاد مدیریت بحران در محل کارگاه پروژه تشکیل شد و تصمیم بر این شد که به جهت حفظ ایمنی شهروندان حد فاصل ابتدای کوچه لکها در خیابان مدرس تا سه راه نواب مسدود شود که تیم فنی بتوانند سریع تر در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری کرمانشاه گفت: جلسه ای در تهران توسط عوامل فنی و بهترین مشاوران کشور در جهت ریشه‌یابی موضوع و پیدا کردن بهترین راهکار برای ایمن سازی تونل در حال برگزاریست.

غلامرضایی ادامه داد: در موضوع تونل همواره ریزش و نشست اتفاق می‌افتد و در طول دو سال از حفاری این تونل همواره این مشکلات وجود داشته است اما به دلیل اینکه در حال حاضر زیر بافت اصلی شهر هستیم این تصمیمات اتخاذ شد.

بر اساس دستور استاندار و با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی، محدودیت ترافیکی از امشب تا اطلاع ثانوی در مسیر خیابان مدرس حدفاصل میدان آزادی تا سه‌راه نواب اعمال شده است.

براساس اعلام پلیس راهور، رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین (خیابان کوهساری و خیابان جلیلی)، برای تردد استفاده کنند.

گفتنی است، پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.

مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.

از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرمانشاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *