پذیرش شکایت کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آینده نزدیک
وی همچنین بر استفاده از دستگاه کارتخوان (POS) در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان برای خدمت رسانی بهتر به مراجعین تأکید کرد.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی میتوان از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه مراجعین به دفتر خدمات الکترونیک قضایی جلوگیری کرد.
مجید فراهانی بر حضور مستمرّ مدیران دفاتر خدمات قضایی در دفتر و درج اطلاعات دقیق اشخاص در سامانه «ثنا» تأکید کرد و ادامه داد: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعین بایستی با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد.
رییس دادگاههای عمومی و انقلاب تبریز نیز بر اتخاذ رویه واحد در عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم تأکید کرد و گفت: هدف از تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، خدمت رسانی دقیق و سریع به مردم است؛ مسئولین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقش هدایتگر را دارند و میتوانند در آگاهی مراجعین نقش مهمی داشته باشند.
سلیمی افزود: راهنمایی و تنظیم دقیق دادخواست، از مهمترین وظایف دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است و باید سعی کنند از ورود دادخواست بی تنیجه و بیهوده جلوگیری کنند و با ارشاد مناسب حقوقی، در جهت پیشگیری از ورود دعاوی بی نتیجه اقدام کنند.
وی توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از موارد ارتقاء دستگاه قضایی کشور دانست و بر تکریم ارباب رجوع در این دفاتر و ارتباط نزدیک دفاتر با دادگستری تأکید کرد و به کارکنان این دفاتر توصیه کرد آستانه تحمّل خود را بالا ببرند.
در ادامه حجت الاسلام عباس زاده نماینده مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان به بیان مشکلات دفاتر پرداخت.
در این جلسه مقرّر شد مدیران دفاتر خدمات قضایی استان در خصوص رفع نواقص و ایرادها، اقدام لازم را با هماهنگی کامل انجام دهند.