صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مرداد، تلفیقی از شکست در گیشه و محتوا/گره‌هایی که به راحتی باز می‌شود

۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۳۶۲۶
فیلم سینمایی "مرداد" ساخته تازه "بهمن کامیار" این روزها حضور در چرخه اکران سینماهای ایران را تجربه می کند. حضوری که به واسط اکران فیلم دیگری از کامیار به نام "در وجه حامل" شکستی بزرگ محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "مرداد" ساخته تازه "بهمن کامیار" این روزها حضور در چرخه اکران سینماهای ایران را تجربه می کند. حضوری که به واسط اکران فیلم دیگری از کامیار به نام "در وجه حامل" شکستی بزرگ محسوب می شود.

شاید در ابتدا دو فیلم از یک کارگردان اتفاقی مثبت برای وی باشد اما زمانی که این دو فیلم نمی فروشند و علاوه بر فروش پایین نقدهای خوبی را نیز از آن خود نمی کنند این بدان معناست که کارگردان باید زمان بیشتری را برای کیفیت آثار خود صرف کند.

فیلم سینمایی "مرداد" بعد از یک هفته از اکران و با وجود حضور بازیگران برجسته ای همچون "محمدرضا فروتن"، مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری و رعنا آزادی ور تنها 5 میلیون تومان فروش داشته است.

زوج جوان پرستاری بعد از سالها زندگی مشترک می‌خواهند صاحب فرزند شوند اما بعلت سابقه  سقط جنین از نظر پزشکی فعلاً امکان آن فراهم نیست و درمانهای خاصی را می طلبد، زوج جوان به سختی در حال فراهم کردن هزینه درمان ناباروری هستند تا اینکه اتفاقاتی باعث تردید زن برای ادامه ی مسیر درمان می‌شود.

فیلم سینمایی مرداد را می توان فیلمی به معنای واقعی کلمه متوسط دانست. این فیلم آنقدر فاجعه نیست که ارزش تماشا نداشته باشد اما حرف چندانی هم برای گفتن ندارد. داستان و گره های موجود در آن زیاد اما شل هستند که در میانه راه فیلمنامه خیلی بی دلیل و سریع باز می شوند.

مرداد سخت، کند و غیر قابل باور شروع می شود. جلو نمی رود و هر چه پیش می رود کندی مخاطب را دلزده و سردتر می کند. این فیلم به واسطه شروع کشدار خود در همان گام نخست مخاطب را از دست داده و در ادامه هر چه تلاش می کند تماشاگر نمی تواند به ایده های اثر وصل شود.

نقطه مثبت مرداد در بازیگران اثر است. بازیگران هر چند در گره های بی مورد فیلمنامه سرگردان شده اند اما در همان میان هم توانسته اند از پس نقش ها بر آمده و با مخاطب همذات پنداری ایجاد کنند. محمدرضا فروتن با اینکه بازی تکراری و همیشگی خود را ارائه داده اما به واسطه تجربه اش نقش را از آن خود کرده و شیرینی خاصی به آن بخشیده است.

مرداد با وجود ایده نسبتاً مناسب قربانی ناپختگی کارگردان شده است. همه چیز بسیار ساده است اما کارگردان اصرار دارد از هیچ گره بسازد و به واسطه همان گره خود ساخته مخاطب را در تعلیق قرار دهد.

بهمن کامیار هر چند با دو فیلم به چرخه اکران آمده اما هر دو اثر وی شکست خورده اند. علاوه بر فیلم مرداد که تنها پنج میلیون تومان فروش داشته فیلم دیگر بهمن کامیار با نام "در وجه حامل" نیز با وجود داشتن 30 سینما 136 میلیون تومان طی 3 هفته فروخته است. این ارقام نشان می دهد که بهتر است کامیار برای آثار بعدی خود زمان بیشتری را خرج کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *