صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعتراف آمریکا به مرگ 9 کودک بر اثر آلودگی شیر خشک

۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵:۵۱
کد خبر: ۴۳۳۰۰۲۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
مقام‎های آمریکا به مرگ 9 کودک بر اثر آلودگی شیر خشک تولید شده از سوی بزرگترین کارخانه تولید شیر خشک در این کشور اذعان کردند.

خبرگزاری میزان - سازمان غذا و داروی آمریکا اعتراف کرد که 9 کودک ممکن است بر اثر مصرف شیرخشک آلوده شرکت «ابوت»، بزرگترین شرکت تولید کننده شیرخشک در آمریکا، جان خود را از دست داده باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، این سازمان پیشتر فقط مرگ دو کودک را بر اثر آلودگی این شیرخشک‌ها تایید کرده بود.

بر اساس گزارش «دموکراسی نو»، پیشتر کارخانه «ابوت نیوتریشن» (Abbott Nutrition) در میشیگان به دلیل نگرانی‌های ایمنی در مورد آلودگی احتمالی تعطیل شده بود اما اخیرا، رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در پی بحران کمبود شیرخشک در کشورش، وعده بازگشایی این کارخانه را داده بود.

بازرسی انجام شده بین ۳۱ ژانویه تا ۱۸ مارس اخیر از کارخانه «ابوت» در «استورجیس» میشیگان، باکتری مضر «کرونوباکتر ساکازاکی» را روی سطح برخی از مناطق تولیدکننده شیرخشک پودری نوزاد نشان داد.

این بازرسی همچنین افشا کرد «ابوت» یک سیستم کنترلی که همه مراحل فرآوری را برای پیشگیری از آلودگی میکروبی شیرخشک نوزاد پوشش دهد، ندارد و همچنین نیروهای کاری که با شیرخشک نوزاد کار می‌کردند، لباس‌های محافظتی لازم را نپوشیده بودند.

پیشتر، شکایت‎ها از محصولات شیرخشک پودری نوزاد این کارخانه که باعث عفونت‌های باکتریایی شده بود، «ابوت» را مجبور کرد برخی از محصولات خود با برندهای Alimentum و Similac و EleCare را از بازار جمع‌آوری کند.

باکتری «کرونوباکتر ساکازاکی» می‌تواند باعث عفونت‌های تهاجمی جدی و مرگ زودرس نوزاد شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *