صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پوشش ۲۰ درصدی دانش‌آموزان در طرح جبران افت تحصیلی

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۰۹۲۴
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه اجرایی طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان را ابلاغ کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی­ها و کاستی­های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، "طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان" دوره­های ابتدائی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه­ای و کاردانش) را در تابستان 1401 اجرا می نماید.

کاظمی با بیان این که: نقایص و کاستی­های آموزش در فضای مجازی و نگرانی از کفایت دسترسی­ها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، فاصله آموزشی و افت تحصیلی (آشکار و پنهان) را ایجاد نموده است، گفت: بیست درصد (20%) از دانش‌آموزان مدارس دولتی به تفکیک دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی­وحرفه‌ای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به این که هرچند با حمایت دولت محترم و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و همکاری و همراهی پرسنل خدوم آموزش و پرورش، از چهاردهم فرودین ماه 1401 کلاس های حضوری در تمامی مدارس کشور برگزار گردید، اما جبران کاستی­های یادگیری و ضعف علمی دانش آموزان نیازمند برنامه ریزی جامع در همه ابعاد آموزشی و تربیتی دارد که می بایست مد نظر تمامی برنامه ریزان نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام دسته از دانش آموزان در این کلاس ها شرکت می کنند، گفت: اولویت اجرای طرح به تشخیص کارگروه تخصصی آموزشی و پرورشی استان، مدارس مناطق کمتر برخوردار، مرزی و حاشیه شهرها و مدارس روستایی، عشایری و شبانه‌روزی است و این طرح دو گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌های جبرانی و تقویتی قرار می‌دهد:

گروه اول: دانش‌آموزانی که بر اساس ضوابط موجود در آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی، نتوانسته‌اند نصاب قبولی را در خرداد 1401 کسب نمایند.

گروه دوم: دانش‌آموزانی که علیرغم کسب نصاب قبولی در دروس، بر اساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی(خرداد1401) توسط شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاس­های جبرانی و تقویتی تشخیص داده شده‌اند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش شهرستان­ها، مناطق و نواحی پس از دریافت شیوه‌نامه، ضمن برگزاری جلسه با مدیران مدارس دولتی و دریافت نظرات آنان نسبت به انتخاب پایگاه( متناسب با تعداد مشمولین) و عناوین دروس(حداکثر چهار عنوان درسی) در سطح منطقه اقدام کنند، اضافه کرد: در تعیین پایگاه­های مجری طرح به­گونه­ای برنامه­ریزی شود که سهولت دسترسی حداکثری دانش­آموزان، امکانات آموزشی و تجهیزات سرمایشی و ... مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی ضمن تأکید به برگزاری کلاس ها در ماه‌های تیر و مرداد 1401 گفت: آموزش‌ دروس منحصراً به شیوه حضوری است و مدارس می­توانند با بهره‌گیری از سامانه شاد و محتواهای بارگذاری شده در این سامانه نسبت به ارائه آموزش­های مکمل به دانش­آموزان(خارج از زمان برنامه هفتگی و برگزاری آموزش­های حضوری) اقدام نمایند.

وی در خصوص نحوه ارزشیابی از آموزش های ارائه شده به دانش آموزان گفت: پس از پایان فرایند آموزش، ارزشیابی دانش­آموزان در شهریور 1401 مطابق با برنامه تنظیم شده توسط مدارس/پایگاه ها برگزار می­شود. با تأئید شورای عالی آموزش و پرورش درصورتی که نمرات ارزشیابی دانش­آموزانِ گروه دوم در شهریور ماه، بیشتر از نمرات خرداد باشد، این نمرات، جایگزین نمرات خرداد ماه خواهد شد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *