11 خدمت «ثبت من»، برای تسهیل در امور ثبتی
خبرگزاری میزان_برای اینکه تجربه کاربری بهتری در سامانه «ثبت من» داشته باشید، توصیه میشود که در ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است و تنها چند دقیقه وقت شما را میگیرد، درعوض در مراجعات بعدی به سامانه، به راحتی میتوانید به اطلاعات گوناگون خود دسترسی پیدا کنید. در ضمن داشتن حساب کاربری برای بعضی از خدمات ضروری است. در واقع، شما برای بهرهمندی از خدمات شخصی که بیشتر مربوط به اسناد و مالکیتهای شخصی است به حساب کاربری نیاز دارید.
اکنون 11خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور(املاک و کاداستر، اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، اجرای اسناد رسمی، ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، خدمات مربوط به مالکیت معنوی، خدمات اشخاص حقوقی، ملاقات و نوبت دهی، مکاتبات مکانیزه، خدمات پرداخت و نظرسنجی) به صورت الکترونیک در ثبت من ارائه می شود.
پس از ورود به پیشخوان سامانه «ثبت من» در سمت چپ بالای صفحه کلمه «ورود» را کلیک کنید. با کلیک روی «ورود» 2 بخش «ورود به حساب کاربری» و «ایجاد حساب کاربری» نمایش داده میشود. اگر حساب کاربری ندارید، با کلیک روی «ایجاد حساب کاربری» وارد صفحهای میشوید که در آنجا میتوانید ثبت نام کنید.
در این بخش کدملی، تاریخ تولد و شماره موبایل خود را وارد و سپس دکمه ثبت نام را کلیک کنید. توجه داشته باشید که سیم کارت باید به نام خودتان باشد. پس از ثبت نام یک رمز عبور به موبایل شما ارسال میشود که در واقع برای احراز هویت شماست. حالا زمان آن رسیده که وارد سامانه شوید. این کار با کلیک روی بخش «ورود به حساب کاربری» امکانپذیر خواهد بود.
برای جلوگیری از سوء استفادههای احتمالی و حفظ امنیت اطلاعات شما، هر بار که می خواهید وارد سامانه شوید، نیاز به یک رمز پویای یکبار مصرف دارید. با فشردن دریافت رمز در قسمت رمز پویا یک رمز یکبار مصرف یا اصطلاحا OTP به موبایل شما پیامک میشود که با آن میتوانید به درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک وارد شوید.
در صورت نیاز از «پشتیبانی» کمک بگیرید
اگرچه شاید در بعضی از مواقع دسترسی به یک خدمت خاص در سامانه امکانپذیر نباشد، اما متخصصان حوزه فناوری اطلاعات همیشه بر این نکته تاکید میکنند که «عدم دسترسی»، مسئلهای غیرعادی محسوب نمیشود و هر سامانهای در هر نقطه دنیا ممکن است گاهی از دسترس خارج شود. نکته غیرعادی این است که این مشکل به سرعت رفع نشود. بنابراین اگر زمانی با مشکل عدم دسترسی به خدمات آنلاین مواجه شدید، موضوع را حتما به «پشتیبانی» سامانه اطلاع دهید و «رفع اشکال» را مطالبه کنید.
انتهای پیام/