اعمال افزایش قیمت ۱۰ درصدی بلیت قطار از ابتدای تابستان
عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای حمل ونقل ریلی گفت: افزایش ۱۰ درصدی قیمتها از ابتدای تابستان تایید و نرخ جدید بلیت در تمام تمام مسیرهای ریلی از امروز اعمال میشود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علیرضا شیخ طاهری در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل ونقل ریلی در جمع خبرنگاران بیان کرد: قیمت بلیت قطارهای مسافری آخرین بار در سال ۹۴ در کشور افزایش یافت و با توجه به تورم و رشد هزینههای شرکتهای ریلی از جمله دستمزدها و قیمت قطعات و تجهیزات افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری اجتناب ناپذیر بود.
وی با بیان این که شرکتهای ایرانی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی قیمتها را ارائه داده بودند، اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان با ۱۰ درصد موافقت کرد، یادآور شد: در نهایت با افزایش ۱۰ درصدی قیمتها از ابتدای تابستان نرخ جدید بلیت در تمام تمام مسیرهای ریلی اعمال میشود.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی با بیان این که حاشیه سود شرکتهای ریلی بسیار اندک است، اظهارداشت: در صورتی که این افزایش قیمتهای اعمال نمیشد، شرکتهای ریلی بسیار زیانده میشدند، حتی تراز مالی برخی از شرکتها منفی میشد.
شیخ طاهری به متوسط اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور اشاره کرد و گفت: ضریب اشغال صندلی قطارهای مسافری در کشور به طور متوسط کمتر از ۷۰ درصد است و امیدواریم با ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش تقاضا شاهد رونق کسب و کار شرکتهای ریلی در کشور باشیم.
وی دولت را به بی توجهی به طرحهای نوسازی ناوگان شرکتهای حمل ونقل ریلی متهم کرد و یادآورشد: در این بخش به خوبی توسعه زیرساختها انجام شده، اما به توسعه ناوگان ریلی توجه لازم نشده است.
مدیرعامل شرکت بن ریل وابسته به بنیاد مستضعفان تصریح کرد: در صنعت حمل ونقل ریلی بخش خصوصی دولت را نشانه گرفته و دولت نیز ناکارآمدی شرکتهای ریلی را مطرح میکند در حالی که هر کدام از این بخشها میتوانند با تعامل و همکاری به خوبی به وظایف خود عمل کنند.
شیخ طاهری تاکید کرد: هم اکنون با وجود تلاش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ درصد ظرفیت شرکت هایریلی استفاده نمیشود و تا زمانی که نتوانیم از این ظرفیت خالی استفاده کنیم شرکتهای متحمل ضرر و زیان میشوند و باید با ارایه طرحهای مناسب بازرگانی این ظرفیت را کامل کنیم.
وی افزود: همزمان با ظرفیت سازی باید نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی کشور نیز انجام شود، زیرا هم اکنون متوسط عمر واگنهای مسافری کشور ۳۰ سال است، اما متوسط عمر واگنهای مسافری شرکت بن ریل حدود ۱۰ سال است و نوسازی ناوگان همچنین یکی از مهمترین اولویتهای این شرکت ریلی در کشور است.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی بر ارائه خدمات مناسب به مسافران تاکید و اظهار کرد: برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران این شرکت در سال ۲۰۱۶ طبق قراردادی با راه آهن آلمان ارائه خدمات مسافری را در این بخش مطابق با استانداردهای بین المللی در دستور کار خود قرار داد و با احرای چندین طرح خدماتی پس از دو سال امیدواریم با توجه به مثبت ارزیابی شدن اجرای این طرح بتوانیم امسال گواهینامههای خود را از راه آهن آلمان دریافت کنیم که دراین صورت این شرکت موفق به دریافت رتبه ۴ از ۵ ستاره خواهد شد.
شیخ طاهری بیان کرد: نوسازی ناوگان مسافری همزمان با اجرای این طرح خدماتی با راه آهن سبب شده متوسط ضریب اشغال صندلی شرکت بن ریل به بیش از ۸۰ درصد برسد و امروز نیز قرارداد خرید یک رام قطار با ۱۰ واگن نو به مبلغ یک هزار میلیارد تومان با واگن سازی پارس به امضا رسید.
وی در انتها خاطر نشان کرد: هم اکنون بن ریل دارای ۱۳۱ واگن مسافری است و در چشم انداز اینده این شرکت درصدد است تعداد واگنهای مسافری خود را به ۲۰۰ دستگاه افزایش دهد و برای دستیابی به این هدف در سال حمایت از کالای داخلی، سفارش ساخت ۳۰ دستگاه واگن مسافری در شرکت پلورسبز و واگن سازی پارس در دستورکار شرکت قرار گرفته است.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *