صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رونمایی از نرم افزار موبایل جامع پست تا ۵ ماه آینده/امکان ارسال بسته‌های پستی از طریق باجه‌های مجازی

۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۲۹۲۳۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیر کل نرم افزار و توسعه سرویس‌های الکترونیک شرکت ملی پست گفت: نرم افزار جامع قبول شرکت ملی پست نرم افزاری است که در دفاتر خدمات پست از آن استفاده می‌شود که به زودی نرم افزار رسمی مورد استفاده تلفن همراه ارائه می شود که از این اپ موبایل خدمات الکترونیکی پستی ارائه می شود.

محسن ادبی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص نرم افزار جامع قبول شرکت ملی پست گفت: این نرم افزاری است که در دفاتر خدمات پست از آن استفاده می‌شود به عبارت دیگر نرم افزاری است که کلیه خدمات قابل ارائه شرکت ملی پست را در سطح دفاتر پستی ارائه می‌دهد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم خدمات پستی شامل سرویس‌های ثبتی مانند سرویس پیشتاز، سفارشی، ویژه و سرویس‌های فروش اقلام، فروش عادی و خدمات الکترونیکی ارائه دهیم برای این خدمات نرم افزار جامع خدمات پستی یا نرم افزار جامع قبول را طراحی کردیم.

مدیر کل نرم افزار و توسعه سرویس‌های الکترونیک اظهار کرد: در تمامی دفاتر پستی دولتی، پیشخوان دولت و نقاط روستایی که به شبکه متصل هستند، این نرم افزار برای هر خدمات یک بارکد یکتای پستی ارائه می‌دهد که مشتریان می‌توانند با استفاده از این بارکد بتوانند سیرمرسولات خود را از طریق newtracking.post.ir رهگیری کنند.

وی در ادامه به سایر خدمات نر افزار جامع قبول اشاره و عنوان کرد: این نرم افزار بحث محاسبه الکترونیکی ومحاسبه مکانیزه نرخ را انجام می‌دهد، رسید پستی ارائه می‌دهد که شامل تمام آیتم‌های ارائه خدمات است، امکان استفاده از دستگاه‌های پوز برای مشتریان وجود دارد، برای صرفه جویی در مصرف کاغذ رسید الکترونیکی ارائه می‌دهد و سیستم نیز انواع خدمات الکترونیکی را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد.

ادبی فرد در خصوص استفاده از این نرم افزار گفت: این نرم افزار در دفاتر پستی ما نصب هستند و تمام مشتری‌هایی که به باجه‌های پستی مراجعه می‌کنند و خدمتی که به آن‌ها ارائه می‌شود در قبال آن رسیدی از طریق این نرم افزار دریافت می‌کنند و در حال حاضر این نرم افزار کاربردی و قابل استفاده است که استفاده از آن از سال ۹۰ اغاز شده و سیر تکاملی خود را طی کرده است.

مدیر کل نرم افزار و توسعه سرویس‌های الکترونیک افزود: این نرم افزار اولین نرم افزار رسمی مورد استفاده تلفن همراه است که خدمات شرکت پست به همراه باجه مجازی قبول پستی ارائه می‌دهد که تا اواخر امسال در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

ادبی فرد در ادامه به نرم افزار موبایل خدمات پستی اشاره و تصریح کرد: مردم می‌توانند از این اپ موبایل علاوه بر اینکه خدمات الکترونیکی پستی را به صورت متمرکز داشته باشند مانند رهگیری محصولات، رسیدن به آدرس از طریق کدپستی، مکان یابی دفاتر پستی، محاسبه نرخ، اخذ نظرات و بقیه مباحث در کنار این خدمات پستی می‌توانند به عنوان یک باجه مجازی مرسوله خود را سفارش دهند تا مامور شرکت پست مراجعه کند واین مرسوله را قبول وتحویل بگیرد.

وی افزود: این نرم افزار را حوزه فناوری اطلاعات و حوزه فنی و بازرگانی در دست تولید دارد که تا ۵ ماه آینده اپ اندروید آن می‌آید و تا انتهای آن اپ ios آن به بازار عرضه می‌شود.

مدیر کل نرم افزار و توسعه سرویس‌های الکترونیک در توضیح شبکه اختصاصی توزیع تجارت الکترونیک توضیح داد: این شبکه‌ای است که عملا به عنوان ستون فقرات نرم افزار جامع قبول قرار می‌گیرد و خدمتی نیست که به صورت مستقیم به مردم ارائه شود بلکه به کسب و کار‌ها ارائه می‌شود. شرکت پست به عنوان متولی حمل و نقل تجارت الکترونیک عملا ساز و کاری را فراهم کرده تمام متولیان امر بتوانند از این طریق محصولات خود را به دست مردم برسانند و پست نقش واسط را بین مردم و کسب وکار‌های تجارت الکترونیک دارد.

گفت‌وگو از فاطمه افشاری


برچسب ها: شرکت ملی پست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *