صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت ارتقاء سطح نظارت و بازرسی عملکرد‌ها متناسب با تحولات موجود

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۲۳
کد خبر: ۴۲۸۸۹۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رویه‌ها و فرآیند‌های سازمان ثبت در حال حاضر تفاوت چشمگیری با گذشته پیدا کرده و باید با آموزش، سطح علمی و تجربی بازرسان به روز و نهاد بازرسی ثبت متناسب با این تحولات ارتقاء یابد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در دومین همایش بازرسان و رؤسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد این سازمان گفت: رویه‌ها و فرآیند‌های سازمان ثبت در حال حاضر تفاوت چشمگیری با گذشته پیدا کرده و باید با آموزش، سطح علمی و تجربی بازرسان به روز و نهاد بازرسی ثبت متناسب با این تحولات ارتقاء یابد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت کار بازرسی و نظارت به عنوان یکی از ارکان مدیریت سازمان گفت: امر نظارت و بازرسی نقش مهمی در مدیریت صحیح دارد و غفلت از آن در هر مجموعه‌ای هرگونه حرکت هدفمند را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به آموزه‌های اسلامی در این زمینه افزود: نقطه عطف این تعالیم در زمینه مدیریت و نظارت و بازرسی، نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌باشد که باید همواره پیش روی مجموعه مدیران و بازرسان قرار گیرد.

معاون رئیس قوه قضائیه توجه به ویژگی‌های شخصی بازرس را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نهاد بازرسی باید با پایش و نظارت مستمر درون بخشی، همواره افراد امین، متخصص و صحیح العمل را در بازرسی‌ها بکار گیرد تا مجموعه‌ای کارآمد و مؤثر در اختیار داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم کارآمدی، تخصص و احاطه بر موضوعات و مأموریت‌های سازمانی بویژه در حوزه بازرسی و ارزیابی عملکرد اظهار داشت: باید امور و فرآیند‌های بازرسی تخصصی شود و با بهره گیری از روش‌های دقیق، اثربخشی و کیفیت بازرسی‌ها افزایش پیدا کرده و برخی از شیوه‌های ناکارآمد و سنتی در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق دچار تحول گردد تا بتوان به نحو شایسته از نتایج بازرسی‌ها در راستای پیشبرد برنامه‌ها استفاده نمود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از تلاش‌های دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت و بازرسان این سازمان علیرغم محدودیت‌ها و کمبود نیروی انسانی در این بخش تقدیر کرد.

عباس فرزاد نیا مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این دفتر گفت: تمام جوانب یک نظارت و بازرسی مطلوب در این حوزه پیش بینی شده و دستورالعمل نحوه نظارت و بازرسی دفتر و ادارات بازرسی استان‌ها به جهت نظام‌مند کردن این حوزه به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی از مشخص شدن تکالیف بازرسان و حرکت در چارچوب اهداف و مأموریت ها، اخلاق حرفه‌ای و چگونگی برخورد با رویه‌های خلاف قانون در بازرسی‌ها به عنوان برخی از موارد این دستورالعمل یاد کرد و افزود: در حال حاضر زمینه و نقشه راه حوزه بازرسی‌های ثبتی به طور کامل مشخص گردیده و امیدواریم امسال تحولات چشمگیری را در این حوزه بویژه با راه اندازی سامانه جامع نظارت و بازرسی شاهد باشیم.

گفتنی است گردهمایی آموزشی بازرسان و رؤسای ادارات بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مدت دو روز از ۲۹ لغایت ۳۰ خردادماه در محل سالن همایش‌های این سازمان برگزار می‌گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *