احداث ۱۳۰۰ کیلومتر خط آهن در سال گذشته
وی افزود: استفاده از بازار سرمایه و مدلهای تأمین مالی در بخش داخل و خارج کشور در دستور کار است.
مدیر عامل راه آهن با بیان اینکه در بحث بهرهوری فعالیتهای مستمری را در دستور کار داریم، گفت: تعرفه حمل بار برای واگنهای دارای بار در سال ۹۷ کاهش یافت و برای واگنهای خالی تا اندازهای افزایش یافت که هفته گذشته در هیأت مدیره راهآهن مطرح شد.
وی تاکید کرد: در سه سال آینده نیاز داریم به رقم ۱۲۰ میلیون تن بار در سال در بخش ریلی برسیم که در وضعیت فعلی امکان جذب بیش از ۱۰۰ میلیون بار وجود دارد.
مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت ماده ۶۷ قانون دائمی، موفق شدیم سرمایهگذاری بخش خصوصی در بازار سرمایه ایران را ضمانت کنیم.
محمدزاده با بیان اینکه انتقال یک تن بار از جاده به ریل ۳۵ سیسی صرفهجویی سوخت دارد، خاطر نشان کرد: هر نوع سرمایهگذاری در حوزه ریلی که به افزایش سهم بار مسافر ختم میشود، حتماً حمایت میشود.