صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تیم ملی ایران/ ۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب+ فیلم

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۲۶۷۳۰
دسته بندی‌: صفحه نخست ، عمومی
تیم ملی ایران با قرار گرفتن در گروه دوم موسوم به گروه مرگ مسابقات جام جهانی، کار دشواری را در رقابت با تیم‌هایی همچون اسپانیا و پرتغال و مراکش خواهد داشت.

به گزارش ، تیم ملی ایران بهترین تیم صعود کرده آسیایی به جام جهانی 2018 است که در گروه دوم قرار گرفته است. ایران بعد از برزیل دومین تیمی بود که راهی روسیه 2018 شد. همه تیم ها برای رسیدن به جام جهانی تا بازی آخر در تلاش و اضطراب بودند اما ایران از سه بازی قبل مجوز صعود خود را گرفت و به عنوان تیمی بدون شکست راهی روسیه شد.

نقطه قوت اصلی تیم ملی کشورمان خط دفاعی است، اما بزرگ‌ترین تفاوت این تیم با جام جهانی 2014 تعدد گزینه‌هایی در خط حمله است که پیش روی کارلوس کی روش قرار دارند. وینگری مانند علیرضا جهانبخش یا مهاجمی مثل سردار آزمون می‌توانند مقابل دروازه هر تیمی در آسیا بازیکنان حریف را جا گذاشته و گلزنی کنند.

علیرضا جهانبخش ستاره تیم آلکمار موفق شد به عنوان یک وینگر در لیگ هلند عنوان بهترین گلزن را از آن خود کرد و این ستاره 24 ساله یکی از بهترین عملکردها را در فصل جاری در قاره سبز داشته است. ایران در جام جهانی 2014، با کوشش فراوان و نظم تیمی دفاع کرد اما در 270 دقیقه بازی تنها موفق به زدن یک گل شد.

اشکان دژاگه در دوران اوجش یکی از بهترین بازیکنان ایران بود. باوجود اینکه دژاگه سال گذشته بازی‌های باشگاهی زیادی نداشت اما برای کارلوس کی روش غیر ممکن بود که او را نادیده بگیرد. باوجود گزینه‌هایی که تیم ملی ایران در خط حمله دارد، جای هافبک سابق فولهام و وولفسبورگ احتمالا روی نیمکت است ولی اگر ایرانی‌ها نیاز به تزریق خلاقیت این بازیکن پیدا کنند، دژاگه در کنار سامان قدوس بهترین گزینه است.

باوجود عملکرد علیرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد در فصل گذشته، سردار آزمون کمی از رادار خارج شد با این حال مهاجم جادویی ایران به پیشرفت خود ادامه داد و توانست در ۲۶ بازی، برای روبین کازان ۵ گل به ثمر برساند.

شعار تیم ملی فوتبال ایران:

۸۰ میلیون نفر، یک ملت و یک ضربان قلب

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران:

25 خرداد 1397 ساعت 19:30

ایران - مراکش

30 خرداد 1397 ساعت 22:30

ایران - اسپانیا

4 تیر 1397 ساعت 22:30

ایران - پرتغال

لیست کامل بازیکنان ایران:

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، پرسپولیس ، رشید مظاهری، ذوب آهن ، امیر عابدزاده، ماریتیمو پرتغال 

مدافعان: مجید حسینی، استقلال - میلاد محمدی، احمد گروژنی - محمد خانزاده، پدیده - مرتضی پورعلی گنجی، السد قطر - پژمان منتظری، استقلال - رامین رضاییان، اوستنده بلژیک - روزبه چشمی، استقلال

هافبک‌ها: احسان حاج صفی، المپیاکوس یونان - کریم انصاری فرد، المپیاکوس یونان  - مسعود شجاعی، آ اک یونان - مهدی ترابی، سایپا - امید ابراهیمی، استقلال - سعید عزت اللهی، روستوف روسیه  

مهاجمان: علیرضا جهانبخش، آلکمار هلند - اشکان دژآگه، ناتینتگهام انگلیس - مهدی طارمی، الغرافه قطر - رضا قوچان نژاد،هیرنوین هلند - سامان قدوس، اوسترشوند سوئد - سردار آزمون، روبین کازان روسیه - وحید امیری، پرسپولیس

سرمربی : کارلوس کیروش

در آخرین جدول رده‌بندی فیفا این تیم در رده 37م قرار دارد.

[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/02/1661259_809.mp4"]


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *