صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشارکت‌های مردم پایه و سازمانی دو عامل مهم در پیشگیری‌های اجتماعی

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۱۰
کد خبر: ۴۲۶۶۹۳
رئیس پلیس پیشگیری ناجا از توسعه امنیت مردم پایه و مشارکت‌های سازمانی به عنوان اهداف پلیس و عوامل پیشگیری اجتماعی، خبر داد.

به گزارش  گروه جامعه   سردار  محمدشرفی در مراسم اختتامیه کلاس­‌های تعالی رفتار و استاندارد سازی کارکنان پلیس پیشگیری پایتخت که با حضور سرکلانتران ۱۱ گانه، روسای کلانتری‌های پایتخت و معاونان قضائی کلانتری‌ها برگزار شد، گفت: پلیس برای انجام ماموریت‌ها و ایجاد امنیت اجتماعی شهروندان دو هدف را دنبال می‌کند که هدف اول آن تغییر نگاه پلیس از اقدامات سلبی به رویکرد مردم پایه و ایجاد امنیت عمومی مبتنی بر مشارکت شهروندان است که جلوه‌های این هدف را می‌توانیم در قالب موسسات حفاظتی و مراقبتی، نگهبانان محله و پلیس‌های افتخاری و بسیجیان و تشکل‌های مردمی مشاهده کنیم.

وی هدف دوم پلیس را توسعه امنیت مشارکتی با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه خواند و گفت: این سازمان ها، در تامین امنیت، همکار پلیس هستند و با تعامل و ارتباطات گسترده با آن‌ها به این نوع امنیت، دست پیدا خواهیم کرد.

سردار شرفی در ادامه به اولویت‌های مهم امسال این پلیس و افزایش توان عملیاتی آن در انجام ماموریت‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم ما افزایش توان عملیات پلیس و اجرای ماموریت‌ها به منظور افزایش بهره وری و کاهش آسیب‌ها خواهد بود.

وی همچنین مرکز ثقل مدیریتی پلیس را حمایت و صیانت از کارکنان و رشد و تعالی آنان دانست و تصریح کرد: ارزشمند‌ترین عناصر در سازمان ها، منابع انسانی هر سازمان است و تلاش داریم با ارتقاء رفتار کارکنان، شاهد افزایش رضایت مندی و ارتقاء حقوق شهروندان در جامعه باشیم.

سردار شرفی به دو مورد از انتقاد‌های شهروندان در کنار تقدیر‌های صورت گرفته از پلیس در رصد پایش‌های اطلاعاتی اشاره و تصریح کرد: این انتقاد‌ها در رصد و بررسی درگاه‌های اطلاعاتی مانند: مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری، سامانه ۱۹۷ و مراجعات حضوری شهروندان به دست آمده که دارای دو جنبه فردی و سازمانی می‌باشد.

وی با بیان اینکه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان انتقاد‌های فردی را مرتفع ساخت، گفت: در تلاش هستیم با برنامه ریزی‌های مدیریتی دقیق، این نوع انتقاد‌ها را نیز از بین ببریم.

در ادامه این مراسم سرهنگ " کیوان ظهیری" رئیس پلیس پیشگیری فاتب با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه به کلانتری‌ها مربوط به معاونت خدمات قضائی کلانتری‌ها است، اظهار داشت: برای ارتقاء رضایت مندی شهروندان و جلوگیری از اطاله دادرسی، کلاس‌های آموزشی با هماهنگی مقام قضائی برگزار خواهد شد تا مانع از رفت و آمد بی رویه شهروندان به کلانتری شود. #



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *