صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش اوقات رسیدگی، مهمترین گام در تکریم ارباب رجوع است

۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۵۵
کد خبر: ۴۲۶۵۴۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمارو فناری دادگستری استان یزد گفت: بهترین، مهمترین و عملیاتی‌ترین گام در جهت تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی، افزایش سرعت و کیفیت کار در دادگستری و کاهش اوقات رسیدگی‌های قضایی است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، حجت اسدی معاون آمار و فناری دادگستری استان یزد در نشست کمیته تکریم ارباب رجوع دادگستری افزود: تمام تلاش ما بر این است که تا آنجایی که ممکن است از تردد‌ها غیر ضرور به دادگستری جلوگیری شود و بسیاری از امور را بتوان در محل و یا منزل در بستر شبکه الکترونیک انجام داد و یا پیگیری کرد.

وی با اعلام این مطلب که دادگستری استان یزد در استفاده از فن آوری اطلاعات در انجام امور مرتبط در کشور پیشتاز است، اظهار داشت: ۳ سال است که بسیاری از امور مرتبط با شورا‌های حل اختلاف از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی انجام می‌شود و این در حالی است که در بسیاری از نقاط کشور تازه وارد فاز استفاده از خدمات الکترونیک در شورا‌های حل اختلاف شده اند.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه استان یزد تنها استانی است که واخواهی و اعتراض در پرونده‌های شورا‌ها را ازطریق دفاترخدمات قضائی می‌پذیرد گفت: شاید بتوان ادعا کرد که سالانه از تردد ورود یکصد هزار نفربه دادگستری جلوگیری شده است و این این افراد ازطریق دفاترخدمات قضائی امور خود را دنبال کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر مردم را، ولی نعمت خود می‌دانیم باید سعی کنیم تا آنجا که ممکن است از تردد‌های غیرضرور و مراجعات بی مورد آن‌ها کاسته شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تنها زمانی مردم به دستگاه قضایی مراجعه کنند که این مراجعه اجتناب ناپذیرباشد.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری  یزد با یادآوری وضعیت مخارج ایاب و ذهاب و وضعیت ترافیک شهر و هزینه‌های مترتب بر وقت و جسم و روان در مراجعات مکرر به ادارات، خاطر نشان کرد: در استان یزد برای اولین بار در کشور استعلامات پستی در تعامل و همکاری بین دستگا‌هایی در محل دادگستری انجام می‌شود و همچنین با بسترسازی شبکه الکترونیک تمام استعلامات مربوط به نیروی انتظامی نیز در محل دادگستری انجام و از مراجعات زمان بر، هزینه بر و پرحاشیه در سطح شهرجلوگیری شود.

وی از ایجاد میز خدمت در محل دادگستری و همچنین یکسری اقدامات دیگر در جهت رفاه حال ارباب رجوع دستگاه قضایی خبرداد و گفت: با همکاری معاونت مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری و معاونت منابع انسانی دادگستری یکسری اقدامات در جهت رفاه حال مراجعین صورت گرفته است که در صورت تکمیل اتاق انتظار همراهان مراجعین به دادگستری اولین بار محیطی مناسب برای همراهان مراجعین نیز در نظر گرفته شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *