مسئولان قضایی استان گیلان از اسکله جوکندان تالش بازدید کردند
خبرگزاری میزان - احمد آقایی با اشاره به وجود موانع قانونی متعدد در جهت تشکیل اسکله جوکندان تالش اظهار کرد: با توجه به آمایش سرزمینی، این عرصه جهت گردشگری مناسب نبوده و ایجاد اسکله در آن مغایر با قوانین و پروتکل های زیست محیطی است.
وی با بیان اینکه قانون گذار حد فاصل بین ساحل و جنگل را تعریف کرده است و در این مکان این فاصله بسیار کمتر است تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 اسکله فعال تجاری در گیلان داریم و ظرفیت اسکله های استان 30 میلیون تن است درحالی که تنها یک ششم این اسکله ها فعال بوده و ظرفیت خالی بسیاری در سایر اسکله ها موجود است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان ایجاد زیر ساخت اسکله های تجاری را بر عهده دولت و حاکمیت دانست و افزود: تعیین مرز مجاز دریایی بر عهده قانون گذار است و در استان گیلان 3 مرز فعال اقتصادی- تجاری وجود دارد و در آستارا و انزلی بارانداز های بسیار قوی وجود داشته که فعالیت های تجاری بین المللی در آن صورت می گیرد.
آقایی با اشاره به اینکه ساحل جوکندان تالش از گذشته محل ارتزاق و تنها منبع درآمدی صیادان پر تلاش و نجیب منطقه بوده است اظهار کرد: مدیران سازمان های متولی هم چون منابع طبیعی، جهاد سازندگی، اداره کل بنادر و کشتیرانی و آب منطقه ای استان به شدت مخالف با احداث اسکله خصوصی در این منطقه هستند.
وی با تاکید بر اینکه طرح اسکله جوکندان تالش با ظرفیت های قانونی استان سازگاری نداشته و موجب غارتگری سواحل می شود خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی همواره حافظ انفال و حقوق بیت المال بوده و از سرمایه گذاران نیز در مسیر تولید و اشتغال حمایت نموده و با کسانی که قصد خروج سرمایه های استانی را داشته باشند مقابله می کند.
بیشتر بخوانید:
رئیس کل دادگستری گیلان از منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن بازدید کرد
انتهای پیام/