صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برخی قوانین اجازه بزرگ شدن به تولیدکنندگان داخلی را نمی‌دهند

۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۱
کد خبر: ۴۲۴۴۵۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولیدکنندگان پوشاک نمی‌خواستند دیده شوند، گفت: برخی قوانین اجازه بزرگ شدن به تولیدکنندگان داخلی را نمی‌دهند.

سعید جلالی قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره چرایی استفاده از برند خارجی در پوشاک تولید داخل اظهار کرد: این موضوع به فرهنگ مصرف بر می‌گردد که روندی است که طی سال‌های متمادی به وجود آمده است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران افزود: طی یک دوره‌ای کشور در پوشاک، نساجی و کفش دارای برند‌های معتبر بود اما، در حال حاضر به دلیل واگذاری مدیریت آن‌ها به بخش دولتی دیگر این برند‌ها وجود ندارند و کارخانه‌های بزرگ ورشکست شدند و ابهت این کارخانه‌های بزرگ در ذهن مردم از بین رفت.

وی گفت: با دست خودمان برند‌های بزرگ داخلی را از بین بردیم اما، بخش خصوصی در همان حالت در حال فعالیت است و کار‌های بزرگی انجام می‌دهند اما، با مشکلاتی روبه رو هستند.

قدیری یکی از مشکلات در این زمینه را در بعد قوانین و مقررات عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که یک برندی در حال بزرگ شدن است از سازمان‌های مختلف از جمله دارایی، تامین اجتماعی وارد می‌شوند و به دنبال درآمد هستند و مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه ایجاد برند هزینه زا است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این بود که در سال‌های گذشته تولیدکنندگان پوشاک ما نمی‌خواستند دیده شوند به دلیل اینکه ممکن بود فشار‌هایی به آن‌ها وارد شود و هزینه‌های آن‌ها را افزایش دهد، تا زمانی که زیرساخت‌ها را آماده نکنیم بحث برند شکل نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: برخی قوانین داخلی اجازه نمی‌دهند که تولیدکنندگان به سمت برندینگ و بزرگ شدن پیش بروند.

قدیری با بیان اینکه زمانی که صحبت از برند می‌شود نباید ذهن ما به سمت برند‌های لاکچری برود، گفت: برند‌های لاکچری ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار یک محصول را به خود اختصاص می‌دهند و مابقی سهم سایر برند‌ها است، فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها در این زمینه مهم است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یکی دیگر از موضوعات مهم در این زمینه را عوض شدن سلیقه مردم طی سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ سلایق مردم را تغییر داد و از طرفی موجب شده بازار را به دلیل نداشتن برنامه ریزی از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی به دلیل اینکه حجم بسیاری از پوشاک‌ها به صورت قاچاق وارد کشور شد و در فروشگاه‌های بزرگ با اسامی آن‌ها و حتی با برند‌های مطرح تقلبی به فروش رفت و این موارد موجب شد شرکت‌های بزرگ داخلی نتوانند در این حوزه وارد شوند، البته کار‌هایی در این زمینه در حال انجام شدن است که تا زمانی که قوانین و مقررات ما در این زمینه تسهیل نشوند این موضوع ادامه خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *