صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مهندسی مجدد برخی خطوط اتوبوسرانی/بهره گیری از سیستم‌های کنترل و نظارت هوشمند در دستور کار

۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۲۳۰۴۷
سنندجی درباره آخرین وضعیت نوسازی این ناوگان گفت: در صورت ابلاغ مصوبه نوسازی توسط دولت، شرایط برای نوسازی حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۷ از طریق شرکت‌های داخلی فراهم است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص آخرین وضعیت نوسازی این ناوگان گفت: در صورت ابلاغ مصوبه نوسازی توسط دولت، شرایط برای نوسازی حداقل ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۷ از طریق شرکت‌های داخلی فراهم است.

پیمان سنندجی با اشاره به وضعیت کنونی اتوبوس‌های ناوگان، افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حال حاضر با ناوگانی بالغ بر ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس با میانگین طول عمر ۱۰ سال در حال خدمات رسانی به شهروندان تهرانی است که از این تعداد حدود ۶۰% بر اساس مصوبات هیات دولت به سن فرسودگی رسیده و می‌بایست از چرخه سرویس دهی خارج شوند.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به عدم تحویل اتوبوس طی سالیان اخیر از سوی دولت و کمبود ناوگان، این شرکت علاوه بر نوسازی ناوگان باید نسبت به جایگزینی ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و توسعه و افزودن ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان فعلی خود اقدام کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان داشت: در زمینه بهبود وضعیت خدمات رسانی شرکت واحد به شهروندان اقدامات بسیاری همچون کاهش سرفاصله زمانبندی در خطوط مورد نیاز صورت گرفته که با توجه به تجربیات عوامل اجرایی در زمان‌های پیک و غیر پیک نسبت به تغییر در برنامه زمانبندی و کاهش سرفاصله‌ها اقدام شده و همچنین برنامه ریزی‌ها بر مبنایی صورت گرفته تا در خطوطی که تقاضای سفر بیشتری در آن‌ها وجود دارد کاهش سرفاصله‌ها و افزایش تعداد نیمراه‌ها اجرایی شود.

نوسازی اتوبوس‌های ۳ خط از منطقه ۱۶ و  ۲ خط از منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری

وی ادامه داد: همچنین اقدام به نوسازی ناوگان در بخش خصوصی و بازسازی برخی از اتوبوس‌های ناوگان فرسوده شده که با توجه به ضرورت نوسازی ناوگان، شرکت‌های خصوصی نسبت به ورود اتوبوس‌های نو با روش جدید قرارداد، اقدام شده که این مهم با اولویت بخشی به خطوط پر مسافر و مناطق جنوبی شهر انجام گرفته به طوری که در حال حاضر اتوبوس‌های ۳ خط از منطقه ۱۶ و  ۲ خط از منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری نوسازی شده است.

سنندجی افزود: از سال ۹۴ تاکنون نیز نسبت به بازسازی حداقل ۴۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های ناوگان با اولویت ناوگان قدیمی‌تر اقدام شده و حداقل تعداد ۲ دستگاه از هر خط تاکنون بازسازی گردیده البته قبل از سال ۹۴ نیز امر مهم بازسازی و مناسب سازی توامان انجام شده است.

مهندسی مجدد خطوط در جهت بهبود خدمات رسانی

وی یادآور شد: مهندسی مجدد خطوط نیز یکی دیگر از اقدامات شرکت واحد در جهت بهبود خدمات رسانی به شهروندان بوده که در راستای آن اقدام به تغییر مسیر برای مراکز و یا مسیر‌های جدیدی که متقاضی سفر دارند با توجه به بازگشایی ایستگاه‌های جدید مترو و یا معضلات ترافیکی طول مسیر سرویس رسانی، نسبت به تغییر مسیر با پوشش کامل مراکزی که دارای تقاضای سفر هستند، اقدام شده و حذف برخی از مسیر‌هایی که با توجه به عدم وجود مسافر موجب اتلاف وقت سایر شهروندان می‌شده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه تشریح کرد: تغییر مد حمل و نقل عمومی خطوط کم بازده که با استقبال کمتر شهروندان روبرو هستند و به ناچار سرفاصله حرکت ناوگان آن‌ها زیاد است، مورد بررسی شرکت واحد قرار گرفته و سیستم حمل و نقل عمومی مورد نیاز آن خطوط، به کمیته حمل و نقل و ترافیک پیشنهاد خواهد شد؛ همچنین استفاده از سیستم‌های کنترل و نظارت هوشمند به منظور سرویس رسانی بهینه در دستور کار شرکت قرار گرفته تا با سیستم‌های سایت نظارت تصویری و سامانه مدیریت ناوگان ضمن رصد کلیه خطوط با اولویت خطوطی که معضلات ترافیکی بیشتری دارند اقدام می‌شود بطور مثال پیش بینی ناوگان مورد نیاز در طول مسیر خطوط تندرو به منظور تامین تقاضای سفر ایستگاه‌های میانی و همچنین پیش بینی ناوگان در گلوگاه‌های حیاتی شهر از جمله میدان ونک است.

وی در خصوص برخی اخبار و شایعات منتشر شده مبنی بر نگهداری برخی از اتوبوس‌ها در انبار به دلیل کمبود قطعات گفت: تمامی اتوبوس‌های تک کابین و دوکابین بکارگیری شده در ناوگان دارای تعهد خدمات پس از فروش به مدت ۱۰ سال از سوی شرکت سازنده بوده، بطوریکه کلیه اقدامات مربوط به انجام سرویس‌های ادواری، تعمیرات و تامین قطعات یدکی آن‌ها از طریق مراکز خدمات پس از فروش قابل تحقق است، ولی مشکل اصلی در این زمینه مراجعه برخی مالکان اتوبوس‌ها به مراکز غیر مجاز تعمیراتی معوّض مرکز مجاز خدمات پس از فروش مربوطه و عدم رعایت دستورالعمل نحوه نگهداری از اتوبوس‌های تحت اختیار در طول مدت بهره برداری از آن‌ها بوده که بالطبع منجر به افت کیفیت تعمیرات انجام شده و همچنین عدم امکان برنامه ریزی منظم و مستمر توسط مراکز مذکور می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *