صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فراخوان دومین جشنواره بورس و رسانه

۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۲۳۰۱۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
جشنواره بورس و رسانه در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و افزایش سواد مالی در جامعه و به منظور توسعه همکاری بازار سرمایه با رسانه‌های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و نیز قدردانی از تلاش و همت فعالان عرصه رسانه برگزار می‌شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، یاسر فلاح،گفت: جشنواره بورس و رسانه در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و افزایش سواد مالی در جامعه و به منظور توسعه همکاری بازار سرمایه با رسانه‌های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و نیز قدردانی از تلاش و همت فعالان عرصه رسانه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آثاری می‌توانند در دومین جشنواره بورس و رسانه شرکت کنند که از تاریخ اول مردادماه ۱۳۹۶ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۷ تولید و از طریق یکی از رسانه‌های کشور (مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی، صدا و سیما و ...) منتشر شده باشند. ضمن اینکه آثار ارسالی حتما باید در قالب محور‌های تعیین شده باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: ارسال آثار تنها از طریق مراجعه به سایت جشنواره به نشانی estpress.seo.ir انجام می‌شود.

فلاح، آخرین مهلت ارسال آثار را اول مرداد ماه ۱۳۹۷ ذکر و خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در بخش‌های رادیویی و تلویزیونی لازم است پس از تکمیل فرم الکترونیکی در سایت جشنواره، نسخه با کیفیت آثار صوتی و تصویری برروی لوح فشرده به نشانی دبیرخانه ارسال کنند. از برگزیدگان طی مراسمی با اهداء تندیس جشنواره، لوح سپاس و جوایز ارزنده تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: جوایز جشنواره به نفرات اول تا سوم در هر یک از بخش‌های خبر، گزارش، گفت و گو، تیتر، عکس خبری، یادداشت، مقاله و سرمقاله و به رسانه‌های دیداری و شنیداری تعلق خواهد گرفت. جایزه ویژه هم با موضوع «نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی» اعطا خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  با اشاره به محور‌های قابل ارائه در دومین جشنواره بورس و رسانه توضیح داد: نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها، سهم اوراق بدهی در توسعه بازار سرمایه، مشکلات و موانع حضور و فعالیت بنگاه‌ها در بازار سرمایه، اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح ساختار و مقررات بازار سرمایه از جمله کاهش توقف نمادها، تغییر روش عرضه‌های اولیه و سایر موارد، نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار، چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه، اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، بررسی نقش متقابل بازار سرمایه و کسب و کار‌های نوین در رشد اقتصادی کشور، محور‌های هشتگانه این جشنواره خواهند بود.

فلاح همچنین در تبیین مقررات جشنواره اظهار داشت: هر شرکت کننده می‌تواند در مجموع ۵ اثر ارسال کند و به همراه آثار باید فرم الکترونیکی شرکت در جشنواره که در سایت مربوط قرار دارد تکمیل و ارسال شود؛ البته شرکت همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور در این جشنواره آزاد است.

وی با اشاره به قالب‌های آثار قابل ارائه به جشنواره نیز گفت: دومین جشنواره بورس و رسانه در بخش " رسانه‌های مکتوب و دیجیتال" (شامل روزنامه‌ها، نشریات ادواری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری – تحلیلی) و در قالب‌های خبر، گزارش، گفت و گو، تیتر، یادداشت، مقاله و سرمقاله، در بخش "رسانه‌های دیداری و شنیداری" برای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شامل گزارش، مستند، گفت و گو و ... و همین طور در بخش "عکس خبری" برگزار می‌شود. جایزه ویژه جشنواره نیز با موضوع «نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی» تعلق خواهد گرفت.

تقویت زمینه‌های اطلاع رسانی مناسب برای افزایش سواد مالی جامعه، ارتقاء فرهنگ سرمایه گذاری بر پایه ارزش‌های اسلامی – ایرانی در کشور، تجلیل از نقش خبرنگاران در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌های مالی و سرمایه‌ای کشور، استعدادیابی در بین جامعه خبری و شناسایی خبرنگاران علاقه‌مند به مفاهیم بازار سرمایه و نهایتا فراهم‌آوردن زمینه افزایش سهم بازار سرمایه در اقتصاد ملی از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره بورس و رسانه اعلام شده است.

خاطر نشان می‌شود: ارسال اثر در بخش‌های مختلف جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی توسط ارسال‌کننده است و در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله، آثار موردنظر از چرخه جشنواره حذف می‌شود. همچنین آثاری که بدون نام صاحب اثر یا با نام مستعار چاپ شده باشند، در صورت رسیدن به مرحله نهایی داوری، نیازمند تایید مدیر مسئول رسانه خواهد بود. در صورت تشخیص دبیرخانه یا هیات داوری ارسال اصل آثار نیز ضروری است. آثار ارسالی می‌توانند به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی ارائه شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *