صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تخلف مکرر شرکت‌های لبنی در افزایش قیمت و انفعال سازمان حمایت

۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵:۰۱
کد خبر: ۴۲۲۵۷۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
انفعال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برخورد با شرکت‌های متخلف لبنی موجب شده این شرکت‌ها هرازگاهی خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، پس از حدود یک ماه از افزایش قیمت خودسرانه توسط برخی شرکت‌های لبنی و عدم برخورد سازمان حمایت با این موضوع، این شرکت‌ها که سابقه‌ای طولانی در افزایش خودسرانه قیمت دارند مجددا نسبت به افزایش قیمت برخی از محصولات خود اقدام کردند بدون اینکه کوچکترین برخوردی با آن‌ها صورت گیرد.

به گزارش میزان لبنیات جزو کالا‌های گروه یک و مشمول قیمت‌گذاری است و شرکت‌های لبنی نمی‌توانند خودسرانه نسبت به تغییر قیمت‌ها اقدام کنند اما، این شرکت‌ها بی توجه به این موضوع هراز گاهی نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کنند.

در مقابل مسئولان سازمان حمایت تنها با بیان اینکه هیچ گونه مصوبه‌ای برای تغییر قیمت این محصولات ابلاغ نکرده‌ایم به این افزایش قیمت‌ها واکنش نشان داده و طبق معمول اعلام کرده با شرکت‌های متخلف برخورد شده است.

اما، گشت و گذار در بازار نشان می‌دهد علی رغم اعلام برخورد سازمان حمایت با شرکت‌های لبنی متخلف اما، قیمت‌ها از سوی این شرکت‌ها کاهش نیافته و با قیمت‌های جدید در بازار عرضه می‌شوند.

علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی در گفت‌وگو با در این باره اظهار کرد: قیمت محصولات لبنی از ابتدای سال با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی همراه بوده است.

وی گفت: قیمت پنیر ۴۵۰ گرمی سفید از ۴۲۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان و شیر کم چرب یک لیتری از ۲۵۰۰ تومان به ۲۷۵۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات لبنی ادامه داد: همچنین طی چند روز گذشته قیمت کره نیز در بازار افزایش یافته است و بر این اساس قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۳۵۰۰ تومان به ۴۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

عدم عزم جدی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برخورد با شرکت‌های متخلف موجب شده تا سهم محصولات لبنی در سفره خانوار‌های ایرانی بیش از گذشته کاهش یابد و در این بین خانوار‌های ایرانی برای تهیه این محصولات هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *