فروش یک میلیاردی نمایشگاه قرآن تا روز هفتم/ 200 کارت خبرنگاری برای خبرنگاران صادر شد
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، هفتمین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با برگزاری نشستهای مختلف در مصلی امامخمینی(ره ) برگزار شد
در هفتمین روز نمایشگاه بینالمللی قرآن كریم انجمن مطالعات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشست "رویكردها و گونه های معناشناسی قرآن" را برگزار کرد.
نشست پنجم از سلسله نشستهاي تخصصي دانشگاهي با عنوان "رویكردها و گونههای معناشناسی قرآن" به همت انجمن مطالعات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه شنبه 5 خرداد با حضور پژوهشگران علوم قرآنی در سالن نشستها واقع در طبقه فوقانی شبستان اصلی مصلای تهران برگزار شد.
در این نشست محمد علی خوانین زاده، مریم قاسم احد و سمیه طاهری، پژوهشگران علوم قرآن و حدیث به ایراد سخنرانی درباره رویكردها و گونههای معناشناسی قرآن پرداختند.
نشست "رویكردها و گونههای معناشناسی قرآن" از ساعت 20:30 تا 22 شنبه 5 خرداد در سالن نشستها در طبقه فوقانی مصلای تهران برگزار شد.
دومین کارگاه "آموزش فرصتهای رسانهای" و "ارتقای سواد رسانهای" ساعت 18 تا 20 روز گذشته با حضور سیدمسعود رجبی در پاویون رسانههای نمایشگاه قرآن برگزار شد.
بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در بخشی از نوآوری های کمیته رسانه، سه کارگاه ویژه آموزش فرصتهای رسانهای و ارتقای سواد رسانهای را برای فعالان قرآنی کشور برپا میکند که تا کنون دو جلسه آن برگزار شده است.
مخاطبان این کارگاه ها عمدتاً مدیران و کارشناسان قرآنی کشور و نیز مربیان موسسات قرآنی هستند که در سه جلسه دو ساعته مقدمات مباحث مطروحه را به صورت کارگاهی و تعاملی فرا خواهند گرفت.
استادان حاضر در این کارگاهها بهاره نصیری، سیدمسعود رجبی و سیدبشیر حسینی هستند که هرکدام یک جلسه به ارائه مباحث میپردازند.
شایان ذکر است دو جلسه از این کارگاه روز چهارشنبه دوم خردادماه و شنبه 5 خرداد ماه با حضور بهاره نصیری برگزار شد و آخرین جلسه کارگاه "آموزش فرصتهای رسانهای" و "ارتقای سواد رسانهای" دوشنبه هفتم خردادماه، ساعت 18 الی 20 در پاویون رسانهها برپا میشود. به شرکت کنندگان در این کارگاهها گواهینامه نیز اعطا خواهد شد.
در روز هفتم نمایشگاه قرآن؛ پیام رسانهای مختلف داخلی، اطلاع رسانی محیطی و سایر رسانههای جمعی از جمله شبکههای مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکههای مختلف بینالمللی در حال پوشش آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه قرآن هستند.
رسانههای مکتوب با اختصاص روزانه یک صفحه از صفحات خود به بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی قرآن، مخاطبان خود را در جریان رویدادها و پویاییهای نمایشگاه قرآن قرار میدهند.
تا کنون صدور کارت خبرنگاری برای 200 خبرنگار از رسانههای مختلف و همچنین خبرنگاران آزاد انجام شده است. امسال برای نخستین بار غرفه رسانهها به صورت متمرکز در بخش پاویون رسانهها مستقر شدند و 200 نفر از خبرنگاران حاضر در نمایشگاه، اخبار این رویداد قرآنی را منعکس میکنند. با توجه به جمعیت بازدیدکنندگان از نمایشگاه که روز به روز در حال افزایش است، پوشش خبری نمایشگاه نیز از دریچه دوربین تصویربرداران و قلم خبرنگاران بیشتر و بهتر ترسیم شود تا امسال شاهد ثبت رکورد خبری قابل توجه به نسبت سنوات گذشته باشد.
مطابق تصمیم شورای عالی فضای مجازی تصمیم بر این شد فعالیتهای خبری نمایشگاه بر بستر پیام رسانهای داخلی صورت گیرد؛ بر این اساس کانالهای خبری نمایشگاه در 5 پیام رسان داخلی "سروش"، "گپ"، "آی گپ"، "بیسفون" و "بله" ایجاد شد و هم اکنون مورد استفاده کاربران است.
همچنین باشگاه مجازی همراهان برای نخستین بار با هدف تعامل و مشارکت سایر هموطنان در پایگاه اینترنتی نمایشگاه تشکیل شده است. با راه اندازی باشگاه مجازی همراهان نه فقط تهرانیها که همه عزیزان علاقه مند به فعالیتهای قرآنی در سراسر کشور میتوانند عضو این باشگاه شوند و از امتیازات ویژه این باشگاه از جمله بنهای خرید نمایشگاه قرآن بهرهمند شوند. کارتهای عضویت همراهان مجازی نمایشگاه قرآن از شعب بانک "شهر" قابل دریافت است و علاقهمندان در بدو ورود با بارگذاری اطلاعات، 50 هزار ریال اعتبار دریافت میکنند که با دعوت از دوستان دیگر سقف اعتبار آنها تا یک میلیون ریال قابل افزایش است. حافظان، قاریان و دیگر فعالان قرآنی صاحب مقام و تقدیرنامه میتوانند با ثبتنام در این باشگاه و بارگذاری مدارک خود از مزایای دیگر این باشگاه استفاده کرده و امتیازات خود را افزایش دهند. هر کدام از اعضای باشگاه با درج نظرات خود در قالب انتقاد یا پیشنهاد، امتیاز خود را برای بهرهمندی بیشتر در این باشگاه افزایش دهند.
مطابق هماهنگیهای صورت گرفته، اعتبار بنهای نمایشگاه کتاب برای نمایشگاه کتاب نیز تمدید شد و بدین ترتیب دارندگان بن کتاب تا پایان نمایشگاه قرآن میتوانند از بنهای اعتباری خود استفاده کنند.
همچنین با توجه به استقبال قابل توجه مخاطبان و بازدید مردم از نمایشگاه قرآن به ویژه بخشهای فروش محصولات، تا پایان روز هفتم مبلغ خرید مردم از نمایشگاه نزدیک به یک میلیارد تومان شد که از این میزان ۷۰۰ میلیون تومان از طریق دستگاههای کارت خوان انجام شده است.
تعداد دستگاههای کارت خوان نصب شده در نمایشگاه ۲۵۶ دستگاه است که در بخشهای مختلف نشر مکتوب، محصولات فرهنگی، رسانههای دیجیتال و عفاف و حجاب نصب و فعال شدهاند.
نمایشگاه همچنین با افزایش ۱۵ درصدی فروش نسبت به سال گذشته روبرو شده و نسبت به مدت مشابه در نمایشگاه قرآن سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی فروش در هفته نخست مواجه است. مطابق آمار بالغ بر ۲۰ هزار تراکنش خرید تا کنون در نمایشگاه امسال انجام شده است.
انتهای پیام/