صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خواسته حقوقی ملت ایران در برابر گستاخی آمریکا در نقض برجام اقدام عملی متقابل است/ فضای فعلی روابط بین الملل از منظر حقوقی بی‌اعتمادی آشکار به تعهدات آمریکا است

۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۱۸۳۱۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
یک دکترای تخصصی حقوق بین الملل با اشاره به ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام گفت: به میزانی که طرف آمریکایی گستاخی و نقض برجام کرده است باید در عمل و نه در حرف اقدام متقابل نشان دهیم، چرا که دوران گفتار درمانی گذشته و باید تکلیف خود را با حرکتی که از ابتدا با هشدار‌های مقام معظم رهبری همراه بود روشن کنیم و این خواسته حقوقی ملت ایران است.

مسعود اخوان‌فرد دکترای تخصصی حقوق بین الملل در پاسخ به خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مبنی بر ابعاد حقوقی خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: آمریکا با توجه به ماهیت استکباری خود بار دیگر به فضای نقض عهد که بار‌ها عمل کرده بود بازگشت و این نقض عهد را به طور واضح و صریح‌تر از گذشته بیان کرد.

این دکترای تخصصی حقوق بین الملل گفت: به میزانی که طرف آمریکایی گستاخی و نقض برجام کرده باید در عمل اقدام متقابل نشان دهیم نه در حرف و گفتار، دوران گفتار درمانی گذشته و الان موقع عمل است و باید تکلیف خود را با یک حرکتی که از ابتدا با هشدار‌های مقام معظم رهبری همراه بود روشن کنیم و خواسته حقوقی ملت ایران چنین است.

اخوان فرد ادامه داد: فضای فعلی روابط بین الملل از منظر حقوقی به طور دقیق و واضح یعنی بی‌اعتمادی آشکار به تعهدات رژیم آمریکا و متعهدان غربی و اروپایی آن‌ها است.

اخوان فرد تاکید کرد: از لحاظ حقوقی ما در جایگاهی هستیم که می‌توانیم به استناد موازین حقوق بین الملل مثل کنوانسیون ۱۹۶۹ معاهدات و سایر معاهدات با دولت امریکا که به ظاهر معتبر است همچون بیانیه الجزایر و برجام، برخورد جدی‌تر و دیپلماسی فعال با اخذ تضمین‌های معتبر حقوقی و جدی عمل کنیم.

وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که شروط اعلامی از سوی مقام معظم رهبری در مقطع برجام یک الزام حقوقی است نه یک تعارف و باید این کار انجام می‌شد که متاسفانه به هر دلیل عمل نشد و در حال حاضر نیز بازگشت به این رویه نیاز جدی ما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *