صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم نظارت مستمر برای رعایت حقوق مراجعان به دستگاه قضایی

۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۱۸۱۰۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و کارکنان مکمل یکدیگر هستند بر لزوم نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، غلامعلی دهشیری معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه شورای قضایی استان یزد، ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب، فضا سازی شایسته و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی را سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و افزود: تقویت پرتال و سایت دادگستری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، استقرار و استفاده از صندوق‌های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله مواردی است که در تکریم ارباب رجوع نقش به سزایی دارد.

وی تقویت میز خدمت در دادگستری و ایجاد میز خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد و بیان داشت: میز خدمت با حضور یک نیروی آموزش دیده و کارآزموده در دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌تواند ارباب رجوع دستگاه قضایی را در بدو امر، در یک فرایند صحیح اخذ خدمات قرار می‌دهد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند و ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.

وی فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی و طراحی و ترمیم ساختمان‌های فعلی متناسب با ارائه خدمات به مردم را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در بحث تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: زیبا سازی و استفاده از گل و گلدان در بخش‌های مختلف دادگستری به ویژه در محاکم خانواده می‌تواند در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش تأثیر به سزایی داشته باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری، ابراز داشت: معرفی، چهره سازی و تشویق و قدردانی از قضات و مدیران الگو در مسئله تکریم ارباب رجوع و نظارت بر رعایت دقیق نظم و انضباط اداری و آموزش ارتقاء مهارات‌های ارتباطی نیز در دیگر مواردی است که در بحث تکریم ارباب رجوع می‌تواند اثر گذار واقع گردد.

دهشیری، نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی را خواستار شد و اظهار داشت: ارباب رجوع دستگاه قضایی، علاوه بر دادگستری و ۶ دستگاه تابعه آن شامل، کلانتری ها، کانون‌های وکلاء و کارشناسان نیز می‌شود که در هر یکی از این دستگاه‌ها نیز اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سئوال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخش‌ها منجر می‌گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *