صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک سوم مبلغ خسارات بیمه به تصادفات ساختگی اختصاص می‌یابد

۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۱۵۱۴۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه به تقلبات و کلاهبرداری‌های سازمان یافته اختصاص دارد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حبیب میرزایی بیان کرد: اعتماد از شفافیت ناشی می‌شود و شرکت‌های بیمه باید بتوانند با استفاده از اصل کمال حُسن نیت، به تقویت اعتماد میان بیمه گران و بیمه گذاران بپردازند.

وی با اشاره به برقراری ارتباط بین صنعت بیمه و مردم بر مبنای اطلاعات گفت: استفاده از مکانیزم IT باعث شفافتر شدن قرارداد‌ها بین بیمه گر و بیمه گذار می‌شود و امروزه ما می‌توانیم از فضا‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف نیز برای تقویت نظارت، شفافیت و اطلاع رسانی استفاده کنیم.

معاون نظارت بیمه مرکزی با تاکید بر لزوم تعامل میان دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی با صنعت بیمه بر اساس قوانین و مقررات گفت: با استفاده درست از قابلیت‌های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی صنعت بیمه می‌توان تفاهم و تعامل مطلوب را بین بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و مردم ایجاد کرد.

میرزایی اضافه کرد: با تقویت سنهاب که بر اساس آن اطلاعات صنعت بیمه کشور به صورت لحظه‌ای پایش و رصد می‌شود، امکان همکاری و تعامل بیشتر شده و حوزه‌های فنی و تخصصی صنعت بیمه نیز می‌توانند از این اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کنند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که یکی از نقاط قوت سامانه سنهاب بسترسازی برای مبازره با تقلبات و کلاهبرداری‌های سازمان یافته است که برخی معتقدند ۲۰ تا ۳۰ درصد از خسارت‌های پرداختی را شامل می‌شود، گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی مانند این همایش می‌توان این خسارت‌ها را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

وی با تاکید بر این نکته که وقتی خسارتی اتفاق می‌افتد صنعت بیمه باید طوری رفتار کند که رضایت بیمه گذار تامین شود، گفت: شاید یکی ازدلایل اعمال عوارض نامتعارف بر صنعت بیمه، نارضایتی از خدمات بیمه است و قطعا می‌توان با تعریف و تبیین راهکار‌های مختلف نسبت به افزایش رضایت دو طرف اقدام کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *