صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تسریع امور مربوطه در دادگستری مهمترین گام برای تکریم ارباب رجوع

۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵:۱۸
کد خبر: ۴۱۳۰۳۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد با بیان اینکه تسریع امور ارباب رجوع در دادگستری مهمترین گام برای تکریم ارباب رجوع است گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای تکریم ارباب رجوع، در دادگستری استان یزد هزینه شده است

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، احمد بدیعی معاون مالی پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد بیان کرد: باید ساز و کار و فرایند ارائه خدمات به ارباب رجوع دادگستری به گونه‌ای تدوین و طراحی گردد تا افراد کمترین معطلی را در دستگاه قضایی استان داشته باشند.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد از تکمیل و تأمین امکانات و تجهیزات رفاهی در همه ساختمان‌ها و سالن‌های دادگستری در سطح استان خبر داد و بیان داشت: تا آنجا که از نظر بودجه و اعتبار، امکان داشته است امکانات و تجهیزات در همه بخش‌ها و ساختمان‌های دادگستری بهبود یافته است تا کمترین نقصی وجود نداشته باشد.

وی طراحی و تجهیز سالن انتظار در جنب درب‌های ورودی دادگستری را ضروری دانست و گفت: در بسیاری از موارد، همراهانی در معیت مراجعین به دادگستری حضور دارند که از ورود آنان به داخل دادگستری در راستای کاهش ازدحام افراد غیر مرتبط با امور قضایی و ایجاد محیطی آرام و دور از تنش‌های محتمل ممانعت می‌شود، لذا اولین اقدام این معاونت در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، طراحی و اجرای سالن انتظار برای افراد منتظر در بیرون دادگستری است که در یک فضای مسقف مناسبِ دارای امکانات سرمایشی، گرمایشی، نمایشگر ویژه جهت پخش پیام‌های عمومی و حقوقی، آبسردکن، نمازخانه و مکان ویژه بانوان و خردسالان همراه با استفاده از کتاب‌های امانی، وقت انتظار خود را بگذرانند.

وی در نظر گرفتن مسیر تردد ویژه‌ی جانبازان عزیز و افراد معلول و توانخواه در ساختمان‌های جدید و اصلاح مسیر تردد در ساختمان‌های قدیم را از دیگر برنامه تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و گفت: اصلاحات ایجاد شده به همراه اختصاص آسانسور برای جانبازان و معلولین از اهداف این طرح بوده است.

بدیعی، با اشاره به ایجاد میز خدمت در بدو ورود به ساختمان‌های پرتردد دادگستری، اظهار داشت: علاوه بر اصلاح تابلو‌های راهنمای ساختمان و طبقات در سالن ورودی اصلی ساختمان ها، میز خدمت و کارشناس مربوطه نیز می‌تواند ارباب رجوع دادگستری را راهنمایی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با توان و انرژی مضاعف و تلاش وافر در جهت تکریم ارباب رجوع در مجموعه دستگاه قضایی، کمبود بودجه و اعتبار در این زمینه را جبران کرد و در مسیر رضایت خداوند، رضایت و آسایش مردم که زمینه ساز رضایت خدائند می‌باشد را رقم زد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *