اجرای برنامه های تحول و نوآوری آموزش پزشکی سطح بندی شد
وی افزود: در این راستا برنامه اقدام طی ۷ ماهه گذشته با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تدوین و در پایان سال ۹۶ به دانشگاهها ابلاغ شد.
قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت با اشاره به الگوی سطح بندی اجرای بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی از هدفمند شدن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی به سبب اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی خبر داد.
وی اظهار داشت با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد دانشگاه های علوم پزشکی برای گسترش همه جانبه در بخش آموزش بحث کیفی سازی دانشگاه ها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.
امامی رضوی تنوع هدفمندی در بسته های طرح تحول را یکی از قابلیت های مهم این بسته ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بسته ها به توسعه کیفی برای دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی در سطح بین المللی توجه دارند که از آن جمله می توان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاه های نسل سوم اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: برخی بسته ها مانند بسته مجازی سازی یا بسته بین المللی سازی رویکرد جدیدی به دانشگاه ها ارائه می دهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت گرایی به توسعه زیر ساخت های آموزش عالی سلامت کشور می پردازند.
قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت ادامه داد: بسته هایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریباً تمامی بسته های تحول به صورت همه جانبه دیده شده اند که دانشگاه های علوم پزشکی براساس ظرفیت هایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی می توانند ماموریت های قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیات علمی دانشگاهها و نگاه همه جانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بسته های طرح تحول و ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.