صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شکست سینمای کمدی در برابر به وقت شام و لاتاری+عکس

۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰:۰۲
کد خبر: ۴۱۲۲۰۸
جدول فروش سینمای ایران در سال 97 با اکران هفت فیلم به طور رسمی شکل گرفت و از ابتدای تعطیلات تغییرات نسبتاً کمی را با خود به همراه داشت تا آنجا که به محض پایان تعطیلات تغییراتی عمده در صدر جدول بوجود آمد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدول فروش سینمای ایران در سال 97 با اکران هفت فیلم به طور رسمی شکل گرفت و از ابتدای تعطیلات تغییرات نسبتاً کمی را با خود به همراه داشت تا آنجا که به محض پایان تعطیلات تغییراتی عمده در صدر جدول بوجود آمد.

فیلم کمدی مصادره ساخته مهران احمدی در روزهای تعطیلات نوروزی صدرنشنین سینماها بود اما با شروع سال کاری دو فیلم "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا و "لاتاری" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" توانستند این اثر کمدی را پشت سر بگذارند.

در آمار کلی نیز این رقابت در ایام اکران نوروزی به شدت مشاهده شد. بیشترین رقابت بین همین سه فیلم بود و سایر آثار با اختلافی ملموس رتبه های چهارم تا هفتم را در اختیار داشتند.

آنچه بیش از همه توجه را به خود جلب می کند موفقیت ویژه دو فیلم "به وقت شام" و "لاتاری" در میان آثار کمدی امسال است. موفقیتی که از لحاظ آماری به درستی می توان آن را پیگیری کرد.

اکران نوروزی سال 97 در خود سه اثر کمدی، سه فیلم جدی و یک انیمیشن را می دید. "مصادره"، "خرگیوش" و "لونه زنبور" نمایندگان سینمای کمدی در اکران سال 97 هستند که تاکنون جمعاً موفق به فروشی معادل 18.262.817.000 تومان شده اند.

در این میان سه فیلم جدی سینما نیز حضور دارند. البته در میان سه فیلم "به وقت شام"، "لاتاری" و "فراری"، فیلم فراری هیچ سهمی را در گیشه به خود اختصاص نداده است. دو فیلم به وقت شام و لاتاری در مجموع تاکنون 18.936.999.000 تومان فروش داشته اند و در کنار آنها فراری آخرین ساخته داوودنژاد 364,438,000 تومان فروخته است.

این دو فیلم با دو محوریت و موضوع متفاوت هر کدام تصویر تازه و بکری از قهرمان در سینما را برای مخاطبان ارائه دادند. تصویری که در انتها باعث تشویق و ایستادن مخاطبان در پایان هر دو فیلم منجر شد. پرداختن به مسائل روز خاورمیانه در "به وقت شام" و مطرح کردن مشکلی اجتماعی و بین المللی در "لاتاری" از دلایل موفقیت های این دو فیلم هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *