صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اگر کارت ملی را گم کردیم، چه کنیم؟

۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳:۰۲
کد خبر: ۴۱۱۴۹۲
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص مفقود شدن کارت ملی هوشمند گفت: فرد بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کند زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی هوشمند «المثنی» صادر نخواهند کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، سیف‌الله ابوترابی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کارت ملی هوشمند و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهیم، اظهار کرد: فرد بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کند؛ زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی المثنی صادر نخواهند کرد همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می بایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده و پس از درخواست، برای آنها صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت مفقود شدن کارت ملی هوشمند، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور کارت ملی هوشمند مجدد ثبت نام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیش ثبت نام نمی‌شوند. همچنین صدور کارت ملی هوشمند المثنی نیز کمتر از یک ماه طول خواهد کشید.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت‌های ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت؛ زیرا در حین ثبت نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت شده که این امر از سوء استفاده کارت ملی هوشمند جلوگیری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *