صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

وزنه شتاب‌دهندگان در ایجاد فضای مجازی کودک و نوجوان سنگین‌تر از دولت است

۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۱۱۱۰۲
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سهم شتاب‌دهندگان در فرآیند حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌های فضای مجازی کودک و نوجوان را بسیار کارسازتر از حضور دولت در این چرخه دانست و نقش دولت را به نظارت و استانداردسازی محدود کرد.

به گزارش گروه جامعه ،سیدمحمدعلی سیدحسینی به نقش دولت برنامه سازی و ایجاد ساختار برای فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: همواره در غالب دولت ها و جوامع اصل بر این بوده است که کار نظارت و استانداردسازی را پوشش دهند و برنامه سازی و ایجاد محتوا و ساختارهای اجرایی را برنامه سازان و شتاب دهندگان بر عهده بگیرند.

وی در ادامه با بیان این نکته که دولت صرفا در این چرخه باید نقش نظارتی داشته و موانع را از میان بردارد گفت: تجربه موفق این دیدگاه را می‌توان در کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان دید که دولت در فرآیند برنامه‌سازی، به نظارت و استانداردسازی اکتفا می‌کند.

وی با اشاره به ساختارهای شکل گرفته در این فضا میان برنامه‌سازان اظهار کرد: ورود دولت به این چارچوب اشتباه بزرگی است زیرا دولت در این ساختار باید سعی در برداشتن موانع اقتصادی، سودآوری و قانونگذاری داشته باشد.

سیدحسینی با اذعان به موفقیت‌های کسب شده از سوی خانواده درسا در فرایند حمایت از تولیدکنندگان خرد و برنامه‌سازی موفق در ساختارهای متناسب با جامعه گفت: تداوم این راه با حضور پررنگ درسا در رویدادهای بزرگ برای معرفی هرچه بیشتر خود و شناسایی برنامه‌سازان بالقوه لازم است. اقدامی که منجر به طراحی نقشه راه جامعی در زمینه برنامه‌سازی کودک و نوجوان خواهد شد.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین از نیاز به کسب اعتماد از جانب جوامع دانشگاهی و علمی یاد کرد و گفت: از رهگذر پژوهش‌های دانشگاهی و حضور در این فضا می‌توان به مزایایی چون اعتبار علمی بالا و توجه به مباحث علمی و فنی روز اشاره کرد.

وی همچنین نقش نیازسنجی را نیز در کسب موفقیت خاطرنشان کرد و گفت: نیازسنجی‌ها می‌تواند محصول را با نیاز مخاطب همسو کرده و ذائقه و رفتار مخاطب را پیش‌بینی کند.

سیدحسینی در پایان به آمادگی مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت مساعدت همه جانبه به برنامه‌سازان و حامیان برنامه‌سازی خرد، اشاره و اظهار کرد: این مرکز آمادگی این را دارد تا از فعالان این عرصه حمایت لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *