خط پایان برای اتومبیل های محبوب شورولت
با توجه به اینکه این اخبار از درون شرکت به بیرون درز کرده است اما استیو ماخورس، مدیر بازاریابی شورولت آن ها را تکذیب کرده و اعلام کرده است که هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده و باید به اطلاع برسانیم که این خودرو ها در برنامه ما بوده و برای آینده نیز حضور دارند.
به اعتقاد برخی کارشناسان این واکنش مقامات شورولت به حواشی پیرامون این دو مدل بیشتر دامن خواهد زد و هنوز سرنوشت قطعی آن ها مشخص نیست. با این حال آمارهای مربوط به فروش شورولت نشان می دهد که چرا جنرال موتورز به دنبال پایان دادن به این دو مدل است.
طبق آخرین آمار منتشر شده میزان فروش «سونیک» در سال 2017 با 45.2 درصد سقوط همراه بوده و تنها 30 هزار دستگاه به فروش رفته است. در همین راستا مدل ایمپالا نیز با کاهش فروش 21.8 درصدی همراه بوده است و 75 هزار دستگاه به دست مشتریان رسیده است. برای مقایسه باید بگوییم که مدل شاسی بلند اکوینوکس 290 هزار دستگاه فروش داشته و رشد 20 درصدی را تجربه کرده است.
شایعاتی در سال گذشته نشان می داد که جنرال موتورز قصد دارد تعدادی از مدل های سواری را تا سال 2020 متوقف کند که از جمله آن ها می توان به بیوک لاکراس، ایمپالا، سونیک، ولت، کادیلاک XTS و CT6 اشاره کرد. به گفته سخنگوی جنرال موتورز رقابت در بازار خودروهای سواری بسیار سخت شده و آمار فروش آن ها سال هاست که رو به کاهش است.
همچنین در سال 2015، مری بارا، مدیرعامل شرکت نیز گفته بود که ایمپالا مدل بسیار خاطره انگیز و محبوبی است ولی ما نمی توانیم به فکر این باشیم که قبلا بازار به چه شکل بوده و باید به فکر آینده شرکت نیز بود. همه این موارد نشان می دهد که جنرال موتورز به طور قطع در فکر جمع کردن برخی خودروها از خط تولید است اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.
منبع: خودروکار