پل کریمخان بازگشایی شد
وی با بیان آنکه اجرای اقدامات حجیم عمرانی شامل تراش کامل روکش اپوکسی عرشه، خاکبرداری پشت کوله ها، نصب صفحه های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل های قدیمی و نصب هندریل های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب، اتصال عرشه های شمالی و جنوبی، نصب برش گیرهای فلزی و در نهایت آرماتوربندی و بتن ریزی عرشه براساس پیش بینی ها به 3 ماه زمان نیاز داشت، یادآور شد: بهره گیری مناسب از ترافیک روان ایام نوروز و تلاش خستگی ناپذیر واحدهای اجرایی به صورت 24 ساعته و در قالب 3 شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل وضعیت عرشه شمالی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی 17 روزه و بدون ایجاد مزاحمت های ترافیکی برای شهروندان به سرانجام برسد.
پورشاسب ضمن اعلام پیشرفت 90 درصدی پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان، اقدامات باقی مانده این پروژه را شامل احداث عرشه بتنی در باند جنوبی این پل سواره رو ذکر و ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات مربوط به تغییر وضعیت عرشه جنوبی اواخر خردادماه امسال و همزمان با فصل تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار قرار گیرد.
گفتنی است برای تبدیل وضعیت عرشه شمالی پل کریمخان به یک پل کامپوزیت بتنی، علاوه بر نصب 3500 عدد تسمه برش گیر و 60 تن آرماتوربندی، حدود 30 کیلومتر طول جوشکاری و بیش از 400 مترمکعب بتن ریزی انجام شده است. لازم به ذکر است میزان آسفالت مصرف شده در این پروژه به حدود 350 تن می رسد.
انتهای پیام/