راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست/ آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است
به گزارش گروه فرهنگی ، حجتالاسلام رئیسی در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست و آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است، گفت: حرکت یک سازمان بدون راهبرد و برنامه مثل حرکت کشتی بدون قطبنما و ناخداست و تطبیق حرکت همه بخشهای آستان قدس رضوی با راهبردهای جدید ضروری است.
رئیسی در همین راستا افزود: راهبرد آستان قدس رقابت با فعالین بخش خصوصی و تصدیگری نیست، باید به گونهای اقدام کنیم که عامل تحرک و کارآمدی فعالین مردمی در بخشهای مختلف باشیم.
وی با بیان اینکه مهمتر از خصوصیسازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی است که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است، اظهار کرد: در سال ۹۴ تنها ۴۸ درصد درآمدهای پیشبینی شده در بودجه محقق شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۷۶ درصد افزایش یافت و در سال گذشته این میزان به بیش از ۹۰ درصد رسید.
وی افزود: عملکرد دستگاههای نظارتی را مخلّ ابتکار و جرات مدیران نمیدانم، کار اگر متقن و علمی باشد و مدیر خود را مقید به قانون بداند، زمینههای ابتکار و اقدام جهادی فراهم خواهد بود.
رئیسی با تأکید بر اینکه کالاها و خدمات مورد نیاز در بخشهای مختلف آستان در اولویت اول باید از تولیدات داخل خود آستان تامین شود، یادآور شد: در اولویت بعدی، اگر نیازمندیها در داخل آستان تولید نمیشد، فقط باید از کالاهای ایرانی استفاده شود، و عدم اجرای این اصل باید تخلف محسوب شود.
وی در پایان گفت: آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است و باید تلاش کنیم این عدد را با افزایش دسترسی به بازارهای خارجی افزایش دهیم.