مطالعه موردی مسائل جزایی جعل و کلاهبرداری
از این مرکز تاکنون بیش از ۶۲ عنوان کتاب با تیراژ بالای ۰۰۰/ ۱۴۰ نسخه به چاپ رسیده که سهم زیادی در ارتقا آگاهی های حقوقی و قضایی مردم و علاقه مندان این حوزه داشته است.
کتاب زیر نمونه از کتب منتشر شده در این مرکز است:
یکی از سؤالهای مهم و اساسی در عرصهی «آموزش سازمانها» این است که چگونه از تأمین و تحقق اصل «ارتباط آموزش با کار» مطمئن شویم؟
یکی از پاسخهایی که برای تأمین این اصل طراحی شده است عبارت است از استفاده از روش آموزش «مطالعه موردی» که امروزه استفاده از این روش آموزشی کاربرد وسیعی پیدا کرده است.
پیشینه استفاده از این روش در غرب به سال ۱۸۸۰ میلادی در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد منسوب میشود. در فرهنگ بومی ما نیز استفاده از این روش در مدارس فقهی و حوزوی پیشینهای طولانی دارد.
به طور خلاصه در این روش آموزشی ابتدا صورت مسأله با بیان سلسله مسائل و وقایعی که در جریان رسیدگی به مسأله قضایی اتفاق افتاده است تبیین میشود. سپس با استفاده از قواعد و اصول علمی به توصیف و تحلیل و ارزیابی مراحل گزارش شده میپردازیم.
این روش آموزشی، در حوزه حقوق برای ایجاد ارتباط بین نظریه و دکترین با رویه قضایی و نیازهای عملی کار قضایی و نیز ربط همزمان آن با مواد قانونی کاربرد فراوان دارد.
روش مزبور موجب تعمیق یادگیری و توسعه ارتباط میان منابع حقوق میشود. مجموعه پیش رو با چنین آرمانی و با استفاده از شیوه نامه ای مدون، در پی آن است که اولاً از روشهای علمی در تدوین و سازماندهی مطالب متون آموزشی ویژه مشاغل قضایی استفاده کند.
ثانیاً با استفاده از تیم تدوینکننده، مجال طرح و ارائه نظرات متفاوت در مسائل قضایی را فراهم کند تا خواننده تخصصی، فرصت ارزیابی نظرگاههای مختلف را پیدا کند و از این رهگذر توان او در استنباط و تحلیل مطالب ارتقا یابد و ثالثاً چگونگی پیدایی مباحث بین رشتهای و مطالعات قضایای مدنی و کیفری و ارتباط بین حوزههای قوانین شکلی و ماهوی نشان داده شود.